Skoda Fabia III diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Na czym polega przegląd okresowy? 

Obsługa okresowa to cyklicznie wykonywane czynności określone przez producenta danego samochodu. Mają one na celu zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części, utrzymywanie pojazdu w gotowości technicznej, zmniejszenie kosztów jego utrzymania oraz wydłużanie opłacalnego okresu użytkowania samochodu. Obsługa Techniczna określona jest skrótami OT-1, OT-2 itd, w zależności od przebytych kilometrów lub upłyniętego czasu. Podczas przeglądu okresowego sprawdzane zostają wymienione na dedykowanej liście elementy samochodu oraz wymienione w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, po akceptacji ze strony właściciela pojazdu. Przegląd okresowy nie musi być wykonywany w autoryzowanej stacji obsługo (ASO). Istnieją serwisy niezależne posiadające wiedzę i uprawnienia do przeprowadzania takich kontroli.

Ile kosztuje i ile trwa przegląd okresowy duży w Skodzie Fabii III?

Poniższy zakres przeglądu okresowego przygotowany został na przykładzie silników diesla 1.4 TDI generujących moce od 75 do 105KM. Przegląd ten trwa ok. 3 godziny. Cena przeglądu okresowego wykonywanego w Skodzie Fabii III po 30 tyś. km / 24 miesiącach wraz z zakupem części koniecznych do wymiany uwzględnionych przez producenta oraz przeprowadzeniem wyszczególnionych kontroli zaczyna się od ok. 600zł. Cena ta wzrośnie w zależności od zamontowanego silnika oraz wyposażenia pojazdu.

skoda fabia iii przegląd po 2 latach

W przeglądzie i obsłudze okresowej Skody Fabii III z silnikami diesla po 30 tyś. km / 24 miesiącach zawiera się:

Podstawowa obsługa silnika:

  • wymiana oleju silnikowego z filtrem oleju
  • wymiana filtra paliwa
  • sprawdzenie silnika pod kątem wycieków
  • sprawdzenie stanu układu wydechowego
  • sprawdzenie stopnia zapełnienia filtra DPF
  • sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków. Sprawdzenie stanu płynu chłodzącego i ewentualne uzupełnienie

Układ kierowniczy:

  • sprawdzenie całego układu kierowniczego pod kątem uszkodzeń i wycieków

Układ hamulcowy:

  • sprawdzenie poziomu i stanu płynu hamulcowego
  • sprawdzenie stanu hamulców tarczowych przednich i tylnych
  • sprawdzenie stanu hamulców bębnowych
  • sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych

Układ zawieszenia i koła:

  • sprawdzenie stanu opon
  • sprawdzenie ciśnienia w oponach i ewentualna korekta
  • sprawdzenie stanu zawieszenia

Układ sprzęgła i skrzyni biegów:

  • sprawdzenie skrzyni biegów pod kątem wycieków
  • sprawdzenie skrzyni biegów pod kątem uszkodzeń
  • sprawdzenie układu napędowego pod kątem wycieków i uszkodzeń
  • sprawdzenie przegubów homokinetycznych pod kątem uszkodzeń i wycieków
  • sprawdzenie stanu akumulatora

Układ elektryczny:

  • sprawdzenie kodów błędów
  • sprawdzenie ustawienia świateł, ewentualna regulacja
  • sprawdzenie działania przyrządów w kabinie
  • sprawdzenie oświetlenia wewnętrznego i klaksonu
  • zresetowanie wskaźnika przeglądu

Elementy wewnętrzne:

  • sprawdzenie poduszki powietrznej pod kątem uszkodzeń zewnętrznych

Elementy zewnętrzne:

  • sprawdzenie wycieraczek i układu spryskiwaczy
  • sprawdzenie układu oczyszczania reflektorów
  • sprawdzenie nadwozia pod kątem korozji i uszkodzeń
  • sprawdzenie szyberdachu
  • sprawdzenie i nasmarowanie zawiasów i zamków drzwi
  • sprawdzenie stanu dolnej powłoki ochronnej i lakieru zewnętrznego

Przeprowadzenie jazdy próbnej podczas której dokonuje się sprawdzenia działania silnika, układu kierowniczego i hamulcowego oraz ogrzewania i klimatyzacji.



Przeczytaj także

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Sandero, Fiat Punto, Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa,...

więcej

Skoda Fabia I - Cena wymiany płynu hamulcowego

Skoda Fabia I - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004 roku model poddano faceliftingi. W ofercie były silniki benzynowe o mocach od 54KM do 101KM oraz...

więcej

Skoda Fabia (I, II, III) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Skoda Fabia (I, II, III) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

 Skoda Fabia to czeski samochód klasy aut miejskich produkowany od 1999 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 3 generacje modelu. Fabia produkowana jest w nadwoziu hatchback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Volkswagen Polo i Seat Ibiza.  

więcej

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Sandero, Fiat Punto, Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę