Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w Audi A6 C5 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
1.8 T 150KM 110kW |
260 PLN |
604 PLN |
808 PLN |
969 PLN |
|
2.0 130KM 96kW | ||||||
2.4 V6 165KM 121kW | 470 PLN (232) |
1054 PLN |
810 PLN | |||
2.7 V6 biturbo 230KM 169kW | 390 PLN (162) |
808 PLN |
1335 PLN |
|||
2.7 V6 biturbo 250KM 184kW | 430 PLN (193) |
750 PLN (232) |
1240 PLN |
1090 PLN | ||
2.8 V6 193KM 142kW |
260 PLN |
554 PLN (298) |
894 PLN | |||
4.2 V8 340KM 250kW | 604 PLN (232) |
768 PLN (423) |
944 PLN | |||
Diesel |
1.9 TDI 110KM 81kW | 470 PLN (257) |
1240 PLN |
835 PLN | ||
1.9 TDI 130KM 96kW | ||||||
604 PLN |
1056 PLN |
969 PLN |
||||
2.5 V6 TDI 150KM 110kW | ||||||
2.5 V6 TDI 163KM 120kW | ||||||
2.5 TDI 180KM 132kW |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A6 C5 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
1.8 T 150KM 110kW |
132 PLN |
244 PLN |
468 PLN |
496 PLN |
|
2.0 130KM 96kW | ||||||
2.4 V6 165KM 121kW | ||||||
2.7 V6 biturbo 230KM 169kW | ||||||
2.7 V6 biturbo 250KM 184kW | ||||||
2.8 V6 193KM 142kW | ||||||
4.2 V8 340KM 250kW | ||||||
Diesel |
1.9 TDI 110KM 81kW | |||||
1.9 TDI 130KM 96kW | ||||||
2.5 V6 TDI 150KM 110kW | ||||||
2.5 V6 TDI 163KM 120kW | ||||||
2.5 TDI 180KM 132kW |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Audi A6 C5 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym odpowiednikiem Audi A4. Do oferty trafiło 16 silników benzynowych od 1.8 125KM do 4.2 V8 480KM oraz 7 silników diesla o pojemnościach 1.9 TDI i 2.5 TDI.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym odpowiednikiem Audi A4. Do oferty trafiło 16 silników benzynowych od 1.8 125KM do 4.2 V8 480KM oraz 7...
Audi A6 C6 to udoskonalona wersja swojego poprzednika. Model produkowano w latach 2004 – 2011. Przez ten czas samochód oferowany był z 10 silnikami benzynowymi od 2.0 TFSI do 5.2 V10 FSI 435KM oraz 8 silnikami diesla od 2.0 TDI 136KM do 3.0 V6 TDI 240KM.
Audi A6 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 5, Mercedes-Benz klasy E i Volvo V70. Audi A6 pojawia się z napędem spalinowym...
Audi A6 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 5, Mercedes-Benz klasy E i Volvo V70. Audi A6 pojawia się z napędem spalinowym...