Audi A6 C5 - Cena wymiany klocków hamulcowych

 

Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym odpowiednikiem Audi A4. Do oferty trafiło 16 silników benzynowych od 1.8 125KM do 4.2 V8 480KM oraz 7 silników diesla o pojemnościach 1.9 TDI i 2.5 TDI.

Audi A6 C5 - Cena wymiany klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania. Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A6 C5 dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna


 
1.8 T 150KM 110kW

 

104 PLN

 

257 PLN

 

423 PLN

 

341 PLN

2.0 130KM 96kW
2.4 V6 165KM 121kW 232 PLN 316 PLN
2.7 V6 biturbo 230KM 169kW 162 PLN

 

419 PLN

 

648 PLN

 

503 PLN

2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 193 PLN
2.8 V6 193KM 142kW

 

 

 

104 PLN

232 PLN 423 PLN 316 PLN
4.2 V8 340KM 250kW 298 PLN 496 PLN 382 PLN
Diesel
 
1.9 TDI 110KM 81kW 232 PLN

 

423 PLN

316 PLN
1.9 TDI 130KM 96kW
257 PLN 341 PLN
2.5 V6 TDI 150KM 110kW 232 PLN 316 PLN
2.5 V6 TDI 163KM 120kW 257 PLN 464 PLN 341 PLN
2.5 TDI 180KM 132kW 370 PLN 465 PLN 454 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A6 C5 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna


 
1.8 T 150KM 110kW

 

 

 

 

 

 

 

60 PLN

 

 

 

 

 

 

 

120 PLN

 

 

 

 

 

 

 

220 PLN

 

 

 

 

 

 

 

 204  PLN

2.0 130KM 96kW
2.4 V6 165KM 121kW
2.7 V6 biturbo 230KM 169kW
2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
2.8 V6 193KM 142kW
4.2 V8 340KM 250kW
Diesel
 
1.9 TDI 110KM 81kW
1.9 TDI 130KM 96kW
2.5 V6 TDI 150KM 110kW
2.5 V6 TDI 163KM 120kW
2.5 TDI 180KM 132kW

Cena wymiany klocków hamulcowych może  być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu. Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Audi A6 C5 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 45 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

Szyberdach – hit czy kit?

Szyberdach – hit czy kit?

Szyberdach stanowił prawdziwy hit lat 80. i 90., gdy mało kto mógł sobie pozwolić na klimatyzację w samochodzie. Kiedy przychodziły pierwsze upały, wystarczyło uchylić to „magiczne” okno i w krótkim czasie w pojeździe stawało się przyjemnie chłodno. Dzisiaj posiadanie szyberdachu nie jest już...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

POTRZEBUJESZ MECHANIKA?