Obsługa okresowa to cyklicznie wykonywane czynności określone przez producenta danego samochodu. Mają one na celu zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części, utrzymywanie pojazdu w gotowości technicznej, zmniejszenie kosztów jego utrzymania oraz wydłużanie opłacalnego okresu użytkowania samochodu. Obsługa Techniczna określona jest skrótami OT-1, OT-2 itd, w zależności od przebytych kilometrów lub upłyniętego czasu. Podczas przeglądu okresowego sprawdzane zostają wymienione na dedykowanej liście elementy samochodu oraz wymienione w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, po akceptacji ze strony właściciela pojazdu. Przegląd okresowy nie musi być wykonywany w autoryzowanej stacji obsługo (ASO). Istnieją serwisy niezależne posiadające wiedzę i uprawnienia do przeprowadzania takich kontroli.
Poniższy zakres przeglądu okresowego przygotowany został na przykładzie silników benzynowych 1.0, 1.5, 1.6, 2.0 i 2.3 generujących moce od 85 do 350KM. Przegląd ten trwa ok. 1,5 godziny. Cena przeglądu okresowego wykonywanego w Fordzie Focusie III po 20 tyś. km / 12 miesiącach wraz z zakupem części koniecznych do wymiany uwzględnionych przez producenta oraz przeprowadzeniem wyszczególnionych kontroli zaczyna się od ok. 340zł. Cena ta wzrośnie w zależności od zamontowanego silnika oraz wyposażenia pojazdu.
Podstawowa obsługa silnika:
Układ sprzęgła i skrzyni biegów:
Układ hamulcowy:
Układ zawieszenia i koła:
Układ elektryczny:
Elementy wewnętrzne:
Elementy zewnętrzne:
Przeprowadzenie jazdy próbnej podczas której dokonuje się sprawdzenia działania silnika, układu kierowniczego i hamulcowego oraz ogrzewania i klimatyzacji.
Ford Focus trzeciej generacji przypomina dobrze odświeżoną sylwetkę swojego poprzednika. Produkcja samochodu rozpoczęła się w 2010 roku. W ofercie przedstawiono 19 jednostek benzynowych i 13 diesli, ofertę otwiera silnik 1.0 EcoBoost generujący aż 100KM.
Ford Focus trzeciej generacji przypomina dobrze odświeżoną sylwetkę swojego poprzednika. Produkcja samochodu rozpoczęła się w 2010 roku. W ofercie przedstawiono 19 jednostek benzynowych i 13 diesli, ofertę otwiera silnik 1.0 EcoBoost generujący aż 100KM.
Ford Focus trzeciej generacji przypomina dobrze odświeżoną sylwetkę swojego poprzednika. Produkcja samochodu rozpoczęła się w 2010 roku. W ofercie przedstawiono 19 jednostek benzynowych i 13 diesli, ofertę otwiera silnik 1.0 EcoBoost generujący aż 100KM.
Ford Focus Mk2 pojawił się dwa lata przed zakończeniem produkcji swojego poprzednika. Sylwetka pojazdu niższej klasy średniej znacznie się zmieniła, kształty samochodu nabrały powagi. Do oferty trafiło 13 silników benzynowych o pojemnościach 1.4 - 2.5 oraz 9 diesli 1.6 - 2.0.