Obsługa okresowa to cyklicznie wykonywane czynności określone przez producenta danego samochodu. Mają one na celu zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części, utrzymywanie pojazdu w gotowości technicznej, zmniejszenie kosztów jego utrzymania oraz wydłużanie opłacalnego okresu użytkowania samochodu. Obsługa Techniczna określona jest skrótami OT-1, OT-2 itd, w zależności od przebytych kilometrów lub upłyniętego czasu. Podczas przeglądu okresowego sprawdzane zostają wymienione na dedykowanej liście elementy samochodu oraz wymienione w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, po akceptacji ze strony właściciela pojazdu. Przegląd okresowy nie musi być wykonywany w autoryzowanej stacji obsługo (ASO). Istnieją serwisy niezależne posiadające wiedzę i uprawnienia do przeprowadzania takich kontroli.
Poniższy zakres przeglądu okresowego przygotowany został na przykładzie silników diesla 1.5, 1.6 i 2.0 TDCi generujących moce od 95 do 185KM. Przegląd ten trwa ok. 1,5 godziny. Cena przeglądu okresowego wykonywanego w Fordzie Focusie III po 20 tyś. km / 12 miesiącach wraz z zakupem części koniecznych do wymiany uwzględnionych przez producenta oraz przeprowadzeniem wyszczególnionych kontroli zaczyna się od ok. 400zł. Cena ta wzrośnie w zależności od zamontowanego silnika oraz wyposażenia pojazdu.

Podstawowa obsługa silnika:
Układ kierowniczy:
Układ hamulcowy:
Układ sprzęgła i skrzyni biegów:
Układ zawieszenia i koła:
Układ elektryczny:
Elementy wewnętrzne:
Elementy zewnętrzne:
Przeprowadzenie jazdy próbnej podczas której dokonuje się sprawdzenia działania silnika, układu kierowniczego i hamulcowego oraz ogrzewania i klimatyzacji.
Produkcję Forda Focusa pierwszej generacji rozpoczęto w 1998 roku. Sylwetka pojazdu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz była dość futurystyczna. Niesymetryczna deska rozdzielcza nie każdemu przypadła do gustu, jednak sam model stał się bardzo popularny także w środowisku sportowym za sprawą...
Ford Focus Mk2 pojawił się dwa lata przed zakończeniem produkcji swojego poprzednika. Sylwetka pojazdu niższej klasy średniej znacznie się zmieniła, kształty samochodu nabrały powagi. Do oferty trafiło 13 silników benzynowych o pojemnościach 1.4 - 2.5 oraz 9 diesli 1.6 - 2.0.
Dwa lata przed zakończeniem produkcji I generacji (2003), światło dzienne ujrzał Ford Focus Mk2. Następca bardzo popularnego modelu niższej klasy średniej urósł w każdą stronę, a jego kształty nabrały powagi. Gama silników także znacznie się powiększyła i do oferty trafiło 13 silników...
Ford Focus Mk2 pojawił się dwa lata przed zakończeniem produkcji swojego poprzednika. Sylwetka pojazdu niższej klasy średniej znacznie się zmieniła, kształty samochodu nabrały powagi. Do oferty trafiło 13 silników benzynowych o pojemnościach 1.4 - 2.5 oraz 9 diesli 1.6 - 2.0.