Fiat Bravo II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Fiat Bravo II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.4 i 16V MPI 90KM 66kW

 

 

 

 

 

 

95 PLN

 

 

 

 

 

 

204 PLN

 

351 PLN

 

 

 

 

 

 

270 PLN

1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW
1.4 T-JET 16V 150KM 110kW

 

371 PLN

Diesel 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
1.6 TD MultiJet 120KM 88kW

 

 

289 PLN

1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
2.0 TD Multijet 165KM 121kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Fiat Bravo II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.4 i 16V MPI 90KM 66kW

 

 

 

 

 

71 PLN

 

 

 

 

 

165 PLN

 

 

 

 

 

265 PLN

 

 

 

 

 

279 PLN

1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW
1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Diesel 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
2.0 TD Multijet 165KM 121kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Fiata Bravo II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Fiat Bravo II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do 150KM oraz 5 silników diesla od 105KM do 165KM.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Fiat Bravo II - Cena wymiany płynu chłodniczego

Fiat Bravo II - Cena wymiany płynu chłodniczego

Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do 150KM oraz 5 silników diesla od 105KM do 165KM.

więcej

Fiat Bravo II - Cena wymiany sprzęgła

Fiat Bravo II - Cena wymiany sprzęgła

  Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do 150KM oraz 5 silników diesla od 105KM do 165KM.

więcej

Fiat Bravo II - Cena serwisu klimatyzacji

Fiat Bravo II - Cena serwisu klimatyzacji

 Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do 150KM oraz 5 silników diesla od 105KM do 165KM.

więcej

Fiat Bravo II - Cena wymiany filtra powietrza

Fiat Bravo II - Cena wymiany filtra powietrza

 Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do 150KM oraz 5 silników diesla od 105KM do 165KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę