Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Fiat Ducato II, III i IV wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Fiat Ducato II
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
2.0 109KM 80kW 156 PLN 276 PLN
2.0 LPG 109KM 81kW 156 PLN 276 PLN
Diesel
 
1.9 TD 82KM 60kW 180 PLN 300 PLN
2.5 TDI 116KM 85kW 181 PLN 301 PLN
2.8 JTD 128KM 94kW 209 PLN 329 PLN
2.8 TD 122KM 90kW 219 PLN 339 PLN

 

Fiat Ducato III
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Diesel

 
2.2 Multijet 100KM 74kW 353 PLN 473 PLN
2.3 Multijet 120KM 88kW 375 PLN 495 PLN
2.3 Multijet 130KM 96kW 376 PLN 496 PLN
3.0 Multijet Power 157KM 115kW 386 PLN 506 PLN

 

Fiat Ducato IV
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Diesel

 
2.0 MultiJet 115KM 85kW 299 PLN 419 PLN
2.3 MultiJet 130KM 96kW 310 PLN 430 PLN
2.3 MultiJet 148KM 109kW 342 PLN 462 PLN
2.3 Multijet 160KM 118kW 389 PLN 509 PLN
2.3 Multijet 177KM 130kW 390 PLN 510 PLN
3.0 MultiJet 177KM 130kW 396 PLN 516 PLN
Elektryk
 
47 kWh 122KM 90kW 326 PLN 446 PLN
79 kWh 122KM 90kW 327 PLN 447 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Fiata Ducato II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Fiat Ducato II
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
2.0 109KM 80kW 132 PLN 252 PLN
2.0 LPG 109KM 81kW 132 PLN 252 PLN
Diesel
 
1.9 TD 82KM 60kW 155 PLN 275 PLN
2.5 TDI 116KM 85kW 155 PLN 275 PLN
2.8 JTD 128KM 94kW 156 PLN 276 PLN
2.8 TD 122KM 90kW 156 PLN 276 PLN

 

Fiat Ducato III
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Diesel

 
2.2 Multijet 100KM 74kW 282 PLN 402 PLN
2.3 Multijet 120KM 88kW 299 PLN 419 PLN
2.3 Multijet 130KM 96kW 302 PLN 422 PLN
3.0 Multijet Power 157KM 115kW 303 PLN 423 PLN

 

Fiat Ducato IV
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Diesel

 
2.0 MultiJet 115KM 85kW 279 PLN 399 PLN
2.3 MultiJet 130KM 96kW 280 PLN 400 PLN
2.3 MultiJet 148KM 109kW 281 PLN 401 PLN
2.3 Multijet 160KM 118kW 282 PLN 402 PLN
2.3 Multijet 177KM 130kW 302 PLN 422 PLN
3.0 MultiJet 177KM 130kW 303 PLN 423 PLN
Elektryk
 
47 kWh 122KM 90kW 259 PLN 379 PLN
79 kWh 122KM 90kW 259 PLN 379 PLN
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Fiata Ducato II, III i IV wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Fiat Ducato II i IV - Cena wymiany klocków hamulcowych

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen Crafter. Fiat Ducato pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz elektrycznym.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany oleju silnikowego

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany oleju silnikowego

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę