BMW X1 (E84, F48) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w BMW X1 E84 i F48 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

BMW X1 E84
Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś

Średnia cena

Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
sDrive18i 150KM 110kW

 

340 PLN

 

420 PLN

xDrive20i 184KM 135kW
xDrive25i 218KM 160kW 242 PLN 322 PLN
xDrive28i 245KM 180kW 272 PLN 352 PLN
xDrive28i 258KM 190kW 332 PLN 412 PLN
Diesel
 
sDrive18d 143KM 105kW

 

 

340 PLN

 

 

420 PLN

sDrive20d 177KM 130kW
xDrive18d 143KM 105kW
xDrive20d 177KM 130kW
xDrive23d 204KM 150kW 272 PLN 275 PLN

 

BMW X1 F48
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
2.0 530i 252KM 185kW 321 PLN 471 PLN
540i 340KM 250kW 318 PLN 468 PLN
550i 462KM 340kW 349 PLN 499 PLN
4.4 M550i 530KM 390kW 359 PLN 509 PLN
Diesel
 
518d 143KM 105kW 318 PLN 468 PLN
518d 150KM 110kW 321 PLN 471 PLN
520d 184KM 135kW 349 PLN 499 PLN
535d 313KM 230kW 602 PLN 752 PLN
Hybryda
 
ActiveHybrid 5 340KM 250kW 319 PLN 469 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X1 E84 i F48 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

BMW X1 E84
Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś

Średnia cena

Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
sDrive18i 150KM 110kW

 

195 PLN

 

275 PLN

xDrive20i 184KM 135kW
xDrive25i 218KM 160kW 222 PLN 302 PLN
xDrive28i 245KM 180kW 195 PLN 275 PLN
xDrive28i 258KM 190kW 243 PLN 323 PLN
Diesel
 
sDrive18d 143KM 105kW 195 PLN 275 PLN
sDrive20d 177KM 130kW

 

295 PLN

 

375 PLN

xDrive18d 143KM 105kW
xDrive20d 177KM 130kW
xDrive23d 204KM 150kW 195 PLN 275 PLN

 

BMW X1 F48
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
2.0 530i 252KM 185kW 216 PLN 366 PLN
540i 340KM 250kW 206 PLN 356 PLN
550i 462KM 340kW 127 PLN 277 PLN
4.4 M550i 530KM 390kW 221 PLN 371 PLN
Diesel
 
518d 143KM 105kW 206 PLN 356 PLN
518d 150KM 110kW 216 PLN 366 PLN
520d 184KM 135kW 203 PLN 353 PLN
535d 313KM 230kW 420 PLN 570 PLN
Hybryda
 
ActiveHybrid 5 340KM 250kW 235 PLN 385 PLN
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku BMW X1 E84 i F48 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

 BMW X1 E84 i F48 - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

BMW X1 (E84, F48) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW X1 (E84, F48) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...

więcej

BMW X1 I - Cena wymiany filtra paliwa

BMW X1 I - Cena wymiany filtra paliwa

 Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli...

więcej

BMW X1 I - Cena wymiany świec zapłonowych

BMW X1 I - Cena wymiany świec zapłonowych

Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli od...

więcej

BMW X1 I - Cena wymiany płynu chłodniczego

BMW X1 I - Cena wymiany płynu chłodniczego

Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli od...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę