Volkswagen Polo IV - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w VW Polo IV wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 i 54KM 40kW

 

 

 

 

 

83 PLN

 

 

 

172 PLN

 

 

 

 

 

399 PLN

 

 

 

256 PLN

1.2 i 12V 64KM 47kW
1.4 16V 75KM 55kW
1.4 16V 100KM 74kW
Diesel 1.4 TDI 70KM 51kW
1.4 TDI 75KM 55kW
1.9 SDI 64KM 47kW 162 PLN 246 PLN
1.9 TDI 101KM 74kW 172 PLN 256 PLN

 

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach VW Polo IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 i 54KM 40kW

 

 

 

 

 

60 PLN

 

 

 

 

122 PLN

 

 

 

 

 

220 PLN

 

 

 

 

194 PLN

1.2 i 12V 64KM 47kW
1.4 16V 75KM 55kW
1.4 16V 100KM 74kW
Diesel 1.4 TDI 70KM 51kW
1.4 TDI 75KM 55kW
1.9 SDI 64KM 47kW
1.9 TDI 101KM 74kW 134 PLN 206 PLN
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Polo IV wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

VW Polo IV - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli skonstruowano 7, o pojemnościach 1.4 i 1.9, generujących różne moce.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Volkswagen Polo III - Cena wymiany oleju silnikowego

Volkswagen Polo III - Cena wymiany oleju silnikowego

 Produkowany w latach 1994-2001 zwinny, miejski Volkswagen Polo III zajął 2 miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód roku. Model został odświeżony w 1999 roku przechodząc facelifting. Jego kuzynem jest równie popularny Seat Ibiza. Do dyspozycji kierowców pozostawiono 13 silników...

więcej

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany filtra paliwa

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany filtra paliwa

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli skonstruowano 7, o pojemnościach 1.4 i 1.9, generujących różne moce.

więcej

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany filtra kabinowego

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany filtra kabinowego

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli skonstruowano 7, o pojemnościach 1.4 i 1.9, generujących różne moce.

więcej

Volkswagen Polo V - Cena wymiany płynu chłodniczego

Volkswagen Polo V - Cena wymiany płynu chłodniczego

Volkswagen Polo V to niemal najnowszy model małego miejskiego auta tego koncernu. Produkcję rozpoczęto w 2009 roku, a zakończono po ośmiu latach, w roku 2017. VW Polo V generacji w 2010 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz Światowego Samochodu Roku. W ofercie było 11 silników...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę