Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Volkswagenie Polo III, IV, V i VI została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
III | 69 zł | samo łożysko | 55 minut | 177 zł |
IV | 180 zł | z piastą | 80 minut | 336 zł |
V | 205 zł | z piastą | 80 minut | 361 zł |
VI | 231 zł | samo łożysko | 70 minut | 371 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
III | 52 zł | samo łożysko | 80 minut | 208 zł |
IV | 207 zł | z piastą | 65 minut | 339 zł |
V | 201 zł | z piastą | 35 minut | 273 zł |
VI | 480 zł | z piastą | 60 minut | 600 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Volkswagena Polo IV, V i VI generacji na przedniej i tylniej osi zastosowano zintegrowany zespół łożyska z piastą, poza przednią osią w VI generacji gdzie zamontowano wymienne łożysko. Ich wymiana na przedniej osi wynosi opowiednio 80, 80 i 70 minut, a na tylniej 65, 35 i 60 minut. Natomiast w III generacji na obu osiach zamontowane jest wymienne łożysko. Jego wymiana na przedniej osi wynosi 55 minut, a na tylniej 80 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Volkswagen Polo to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Hyundai i20, Opel Corsa, Peugeot 208, Toyota Yaris i Renault Clio. Volkswagen Polo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów
Volkswagen Polo to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Hyundai i20, Opel Corsa, Peugeot 208, Toyota Yaris i...
Volkswagen Polo to małe auto miejskie z segmentu B. Konkuruje z takimi autami jak Ford Fiesta, Opel Corsa czy Renault Clio. Obecna na rynku jest już szósta generacja modelu, której produkcja rozpoczęła się w 2017 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu hatchback 5d, lub sedan. Polo VI...
Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem nagrody w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1995. Do dyspozycji kierowców pozostawiono 13 silników...
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli skonstruowano 7, o pojemnościach 1.4 i 1.9, generujących różne moce.