Mazda 2 (I, II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Mazda 2 I, II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Mazda 2 I
Paliwo Silnik Przednia oś

Średnia cena

Średni koszt +
wymiana

Benzyna
1.25 16V MZI 75KM 55kW

153 PLN


237 PLN
1.4 16V MZI 80KM 59kW
1.5i 103KM 76kW
1.6 16V MZI 100KM 74kW
Diesel 1.4 MZ-CD 68KM 50kW

 

Mazda 2 II
Paliwo Silnik Przednia oś

Średnia cena

Średni koszt +
wymiana

Benzyna
1.3 75KM 55kW

212 PLN


272 PLN
1.3 86KM 63kW
1.5 103KM 76kW

 

Mazda 2 III
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.5 SKYACTIV-G 90KM 66kW 157 PLN 277 PLN
1.5 SKYACTIV-G 75KM 55kW 156 PLN 276 PLN
1.5 SKYACTIV-G 115KM 85kW 216 PLN 336 PLN
Hybryda
 
1.5 Hybrid 116KM 85kW 215 PLN 335 PLN
 

W rozpatrywanych modelach nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mazda 2 I, II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Mazda 2 I i II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Mazda 2 to japońskie auto osobowe klasy aut miejskich produkowane od 1996 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz hatchback 3d i 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Skoda Fabia, Toyota Yaris, Opel Corsa czy Honda Jazz.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Mazda 2 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Mazda 2 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Mazda 2 to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Honda Jazz, Opel Corsa, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i Toyota Yaris. Mazda 2...

więcej

Mazda 2 I - Cena wymiany płynu chłodniczego

Mazda 2 I - Cena wymiany płynu chłodniczego

Pierwsza genaracja Mazdy 2 byłą produkowna w latach 2002-2007. Podczas prezentacji tego modely po praz pierwszy użyto nazwy Mazda 2, wcześniej używano zwrotu Mazda Demio. W ofercie silnikowej znalazły się 3 jednostki benzynowe od 75KM do 103KM oraz 2 silniki diesla od 68KM do 100KM.

więcej

Mazda 2 II - Cena serwisu klimatyzacji

Mazda 2 II - Cena serwisu klimatyzacji

 Mazda 2 otrzymała w 2008r. tytuł World Car of the Year. Mazda 2 II należy do segmentu B i była produkowana od 2007 do 2014. Model został stworzony dzięki współpracy z Fordem w stylu auta typowo miejskiego. W gamie silnikowej znalazły się tylko jednostki benzynowe od 75KM do 103KM.

więcej

Mazda 2 II - Cena ustawienia zbieżności kół

Mazda 2 II - Cena ustawienia zbieżności kół

  Mazda 2 otrzymała w 2008r. tytuł World Car of the Year. Mazda 2 II należy do segmentu B i była produkowana od 2007 do 2014. Model został stworzony dzięki współpracy z Fordem w stylu auta typowo miejskiego. W gamie silnikowej znalazły się tylko jednostki benzynowe od 75KM do 103KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę