Mazda 6 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Mazda 6 I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana

Benzyna
1.8 MZR 120KM 88kW

90 PLN

208 PLN

 

242 PLN

280 PLN

2.0 MZR 141KM 104kW 100 PLN 238 PLN 310 PLN
2.0 MZR 147KM 108kW
2.3 MZR 166KM 122kW 241 PLN 278 PLN 313 PLN
Diesel 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 238 PLN

242 PLN

310 PLN
2.0 MZR-CD 136KM 100kW
2.0 MZR-CD 143KM 105kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mazda 6 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana

Benzyna
1.8 MZR 120KM 88kW

90 PLN

176 PLN

 

189 PLN

248 PLN

2.0 MZR 141KM 104kW 171 PLN 243 PLN
2.0 MZR 147KM 108kW
2.3 MZR 166KM 122kW 176 PLN 248 PLN
Diesel 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 171 PLN 243 PLN
2.0 MZR-CD 136KM 100kW
2.0 MZR-CD 143KM 105kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mazda 6 I wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Mazda 6 - Cena wymiany klocków hamulcowych

Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 166KM oraz 3 silnika diesla od 121KM do 143KM.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Mazda 6 II - Cena wymiany świec żarowych

Mazda 6 II - Cena wymiany świec żarowych

Mazda 6 II produkowana w latach 2007 - 2012. Zbudowany na platformie podłogowej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2010 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 170KM oraz 2 silnika diesla od 140KM do 163KM.

więcej

Mazda 6 II - Cena serwisu klimatyzacji

Mazda 6 II - Cena serwisu klimatyzacji

 Mazda 6 II produkowana w latach 2007 - 2012. Zbudowany na platformie podłogowej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2010 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 170KM oraz 2 silnika diesla od 140KM do 163KM.

więcej

Mazda 6 II - Cena wymiany płynu chłodniczego

Mazda 6 II - Cena wymiany płynu chłodniczego

Mazda 6 II produkowana w latach 2007 - 2012. Zbudowany na platformie podłogowej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2010 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 170KM oraz 2 silnika diesla od 140KM do 163KM.

więcej

Mazda 6 (II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Mazda 6 (II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Mazda 6 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, liftback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę