Ford Mondeo Mk4 - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Ford Mondeo Mk4 i Mk5 to średnio 327 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Ford Mondeo?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda Mondeo Mk4 i Mk5 przedstawiono poniżej.

Ford Mondeo Mk4
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 Duratec 110KM 81kW 4,1 5W-30 180 PLN 28 PLN 288 PLN
1.6 Duratec 120KM 88kW 4,1 5W-30 180 PLN 32 PLN 292 PLN
1.6 EcoBoost 160KM 118kW 4,1 5W-30 180 PLN 31 PLN 291 PLN
2.0 Duratec 145KM 107kW 4,1 5W-30 180 PLN 32 PLN 293 PLN
2.3 Duratec 161KM 118kW 4,3 5W-30 180 PLN 36 PLN 296 PLN
2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW 5,8 5W-30 205 PLN 46 PLN 331 PLN
Diesel 1.8 Duratorq TDCi 100KM 74kW 5,6 5W-30 225 PLN 37 PLN 322 PLN
1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW 5,6 5W-30 225 PLN 41 PLN 326 PLN
2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW 5,5 5W-30 225 PLN 39 PLN 324 PLN
2.0 Duratorq TDCi 130KM 96kW 5,5 5W-30 225 PLN 34 PLN 319 PLN
2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 5,5 5W-30 225 PLN 38 PLN 323 PLN
2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 5,5 5W-30 225 PLN 39 PLN 324 PLN

 

Ford Mondeo Mk5
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 4,1 5W-20 140 PLN 29 PLN 249 PLN
1.5 EcoBoost 165KM 121kW 4,1 5W-20 140 PLN 30 PLN 250 PLN
2.0 EcoBoost 203KM 149kW 5,4 5W-30 224 PLN 35 PLN 339 PLN
Diesel 2.0 TDCi 150KM 110kW 6,4 0W-30 342 PLN 50 PLN 472 PLN
2.0 TDCi 180KM 132kW 6,1 0W-30 326 PLN 42 PLN 448 PLN
2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW 6,1 0W-30 326 PLN 42 PLN 448 PLN
Hybryda 2.0 Hybrid 187KM 138kW 4,3 5W-20 147 PLN 42 PLN 269 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Ford Mondeo?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Ford Mondeo Mk4 i Mk5 - Wymiana oleju

Ford Mondeo to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1992 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i Volkswagen Passat. Ford Mondeo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany filtra powietrza

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany filtra powietrza

 Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11 silników benzynowych o pojemnościach 1.8 - 3.0 V6 oraz 2.0 - 2.2 diesel. Topowe wersje benzynowe...

więcej

Ford Mondeo (Mk4, Mk5) - Cena wymiany rozrządu

Ford Mondeo (Mk4, Mk5) - Cena wymiany rozrządu

Ford Mondeo to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1992 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda...

więcej

Ford Mondeo Mk4 - Cena wymiany świec zapłonowych

Ford Mondeo Mk4 - Cena wymiany świec zapłonowych

 Forda Mondeo Mk4 produkowano w latach 2007-2014. Mino upływu lat samochód wygląda elegancko, a przede wszystkim nowocześnie. Do oferty trafiło 9 silników benzynowych od 1.6 110KM do 2.0 EcoBoost 240KM oraz 9 silników diesla 1.6 - 2.2.  

więcej

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany sprzęgła

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany sprzęgła

  Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11 silników benzynowych o pojemnościach 1.8 - 3.0 V6 oraz 2.0 - 2.2 diesel. Topowe wersje benzynowe...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę