Jazda z zaparowaną szybą skutecznie ogranicza widoczność oraz prowadzi do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Za niesprawny układ odparowania i ogrzewania szyby może odpowiadać uszkodzona dmuchawa lub rezystor dmuchawy, niski poziom płynu chłodzącego oraz uszkodzona nagrzewnica. Aby nie narażać się na zbędne ryzyko najlepiej szybko umowić się do mechanika na naprawę.
Parowanie szyby jest naturalnym zjawiskiem jeżeli temperatura i wilgotność powietrza jest inna na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Ciepłe i wilgotne powietrze skrapla się i osiada na szybie z uwagi na kontakt z zimną częścią szyby po drugiej stronie. O ile nagromadzenie wilgoci na zewnętrznej stronie szyby można usunąć włączając wycieraczki, to zaparowana szyba od wewnątrz może być już większym problemem.
Jako, że parowanie szyby jest naturalnym procesem samochód został wyposażony w systemy pomagające odprowadzić wilgoć. Zaparowana szyba skutecznie zmniejsza widoczność i zwiększa niebezpieczeństwo podczas jazdy. Układy rozmrażania i suszenia szyby są już standardem na wyposażeniu samochodów, jednak nie oznacza to, że nie ulegają one zużyciu z biegiem czasu i mogą ulegać awarii.

Mechanik sprawdza układy odpowiedzialne za usuwanie pary z szyby, jak również za jej odmrażanie. Po znalezieniu przyczyny przystępuje do naprawy.
Zaparowana szyba nie unieruchamia samochodu, jednak jazda z ograniczoną widocznością jest niezwykle niebezpieczna i niekomfortowa. Usterki związane z utrudnioną widocznością powinny być jak najszybciej usuwane. Jakakolwiek nie byłaby przyczyna usterki, szybkie jej usunięcie pozwoli zapobiec dalszym uszkodzeniom zwiększającym koszt całej naprawy.
Prawidłowe ustawienie dyszy spryskiwaczy jest podstawą do bezpieczego podróżowania. Warunki atmosferyczne oraz zabrudzenia z jezdni powodują zanieczyszczenia szyby. Sprawne spryskiwacze, wycieraczki oraz poziom płynu do spryskiwaczy gwarantują bezpieczną jazdę.
Przechylenie samochodu w jedną stronę najczęściej jest spowodowane uszkodzeniem kolumny zawieszenia, amortyzatora lub sprężyny. Może się także okazać, że sama konstrukcja ramy czy podwozia została wygięta lub skręcona. Najmniejszy problem to zbyt niskie ciśnienie w którymś z kół....
Nagła głośniejsza niż zazwyczaj praca silnika może sygnalizować jego poważny problem. W większości przypadków niedomagania silnika objawiają się m.in. dudnieniem czy stukami. Spowodowane może być to tak błachą przyczyną jak zużyte świece zapłonowe, a także poważniejszymi jak uszkodzony tłumik...
Korek wlewu paliwa zapobiega rozlewaniu, parowaniu i zanieczyszczaniu paliwa. Za wyświetlenie kontrolki może odpowiadać brak korka, niepoprawne zamontowanie korka lub usterka elektroniki samochodu.