Jazda z zaparowaną szybą skutecznie ogranicza widoczność oraz prowadzi do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Za niesprawny układ odparowania i ogrzewania szyby może odpowiadać uszkodzona dmuchawa lub rezystor dmuchawy, niski poziom płynu chłodzącego oraz uszkodzona nagrzewnica. Aby nie narażać się na zbędne ryzyko najlepiej szybko umowić się do mechanika na naprawę.
Parowanie szyby jest naturalnym zjawiskiem jeżeli temperatura i wilgotność powietrza jest inna na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Ciepłe i wilgotne powietrze skrapla się i osiada na szybie z uwagi na kontakt z zimną częścią szyby po drugiej stronie. O ile nagromadzenie wilgoci na zewnętrznej stronie szyby można usunąć włączając wycieraczki, to zaparowana szyba od wewnątrz może być już większym problemem.
Jako, że parowanie szyby jest naturalnym procesem samochód został wyposażony w systemy pomagające odprowadzić wilgoć. Zaparowana szyba skutecznie zmniejsza widoczność i zwiększa niebezpieczeństwo podczas jazdy. Układy rozmrażania i suszenia szyby są już standardem na wyposażeniu samochodów, jednak nie oznacza to, że nie ulegają one zużyciu z biegiem czasu i mogą ulegać awarii.
Mechanik sprawdza układy odpowiedzialne za usuwanie pary z szyby, jak również za jej odmrażanie. Po znalezieniu przyczyny przystępuje do naprawy.
Zaparowana szyba nie unieruchamia samochodu, jednak jazda z ograniczoną widocznością jest niezwykle niebezpieczna i niekomfortowa. Usterki związane z utrudnioną widocznością powinny być jak najszybciej usuwane. Jakakolwiek nie byłaby przyczyna usterki, szybkie jej usunięcie pozwoli zapobiec dalszym uszkodzeniom zwiększającym koszt całej naprawy.
Korek wlewu paliwa zapobiega rozlewaniu, parowaniu i zanieczyszczaniu paliwa. Za wyświetlenie kontrolki może odpowiadać brak korka, niepoprawne zamontowanie korka lub usterka elektroniki samochodu.
Silnik stanowi serce każdego samochodu. Aby jednak prawidłowo funkcjonowało, trzeba o nie dbać. Z reguły silniki benzynowe nie należą do problemowych, za to często usterkom ulega cały osprzęt wokół nich. Jakich awarii możesz się spodziewać? I co zrobić, gdy już się przydarzą?
Układ hydrauliczny sprzęgła korzysta z tego samego zasobu płynu co układ hamulcowy. Oznacza to, że wyciek płynu z okolic sprzęgła, może wpłynąć na pracę obu systemów. Usterka może pochodzić od wycieku z gumowych lub metalowych przewodów pompy hamulcowej, lub przecieku w samej pompie sprzęgła....
Brak reakcji na gaz skutecznie uniemożliwia lub utrudnia poruszanie się samochodem. Jeżeli nie jest to wina objektów blokujących ruch pedału gazu, to być może jest to zablokowana przepustnica, awaria czujnika położenia pedału gazu, uszkodzona linka gazu lub uszkodzona sprężyna powrotna gazu....