Wypadanie zapłonu nie dość, że negatywnie wpływa na bezpieczeństwo w ruchu to powoduje dalsze wyniszczanie silnika. Objawy w postaci szarpania i przerywania pracy silnika spowodowane mogą być usterką układu zapłonowego lub układu zasilania w paliwo. W pierwszej kolejności warto sprawdzić świece, przewody i cewki zapłonowe.
Problemu z wypadaniem zapłonu nie można nie zauważyć, ponieważ objawia się on szarpaniem i przerywaniem pracy silnika. Spowodowane jest to brakiem zapłonu na poszczególnych cylindrach w wyniku problemów z układem zapłonowym lub paliwowym. Utrata mocy zależna jest od ilości niepracujących cylindrów.
Zdiagnozowanie wypadania zapłonów może być utrudnione w sytuacji, gdy dzieje się to tylko w określonych okolicznościach, jak np. jazda z obciążeniem.
W starszych pojazdach wyposażonych w gaźnik, winowajcą wypadających zapłonów jest prawie zawsze układ zapłonowy, ponieważ nie ma tam wielu współczesnych czujników mogących zakłócać pracę silnika. Objawy szarpania i przerywania może także powodować nieszczelność podciśnienia czy awaria pompy paliwa. Pierwsze co powinien zrobić mechanik, to określić w którym cylindrze wypada zapłon np. poprzez sprawdzenie koloru i stanu świec zapłonowych. Podejrzana świeca powinna być bardziej szara od pozostałych przechodząc wręcz w brązowy kolor. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, należy wymienić świece. W kolejnym kroku należy sprawdzić przewody zapłonowe.
We współczesnych samochodach wypadanie zapłonu wiązać się może także z zaświeceniem kontrolki Check Engine. W tym wypadku kontrolka ta zarządzana przez OBD-II ma największą słuszność, ponieważ pokładowy system diagnostyczny miał wykrywać problemy związane z procesem spalania w wyniku których spaliny wydostające się z wydechu były bardziej szkodliwe dla środowiska.
Skaner diagnostyczny jest w stanie wskazać w którym cylindrze dochodzi do wypadania zapłonu, jednak może on nie być w stanie określić czy spowodowane jest to problemem z wtryskiwaczem czy ze świecą. Podobnie jak w starszych pojazdach, warto sprawdzić przewody i świece zapłonowe. Sprawdzając pracę świec po ciemku można zauważyć np. nieprawidłowe przeskoki iskry.
Jedną z metod sprawdzenia która świeca zapłonowa powoduje wypadanie zapłonu jest uruchomienie silnika i zwiększenie prędkości obrotowej na biegu jałowym aż do wystąpienia przerw w jego pracy. Następnie należy odłączać przewody zapłonowe od kopułki rozdzielacza czy cewek i nasłuchiwać, czy praca silnika uległa zmianie. Odłączenie sprawnej świecy spowoduje pogorszenie pracy silnika, zaś odłączenie uszkodzonej nie wpłynie na niego w żaden sposób. W tej sytuacji silnik wskaże nam gdzie leży problem, który może dotyczyć zarówno świecy jak i przewodów czy cewki zapłonowej. Jeżeli wymiana świecy zapłonowej nie pomoże, to w kolejnym kroku należy wymienić przewody lub cewkę.
Jeżeli problem nie leży po stronie zapłonu, to winny może być wtryskiwacz. Mechanik sprawdza wartość rezystancji na każdym wtryskiwaczu za pomocą multimetru. Czasami wtryskiwacze są tak ukryte, że aby się do nich dostać wymagane będzie zdjęcie pokrywy silnika i elementów dolotu. Jeżeli wartości na którymkolwiek wtryskiwaczu nie będą mieściły się w dopuszczalnym zakresie, należy oddać je do regeneracji lub kupić nowe.
Idąc tym tropem, należy sprawdzić także pompę paliwa, której niesprawność może powodować szarpanie i przerywanie pracy silnika. Za pomocą specjalnych urządzeń pomiarowych należy zmierzyć ciśnienie paliwa w układzie i przyrównać je do poprawnych wartości podanych przez producenta. Taka diagnostyka powinna być wykonywana przez doświadczonego mechanika z profesjonalnym sprzętem z uwagi na wysokie ciśnienia i łatwopalność paliwa.
Jazda z wypadającym zapłonem, a w efekcie z ograniczoną mocą jest sama w sobie niebezpieczna, a dodatkowo źle wpływa na elementy silnika. Usterkę tego typu należy jak najszybciej naprawić w warsztacie, tym bardziej, że wymiana świec nie jest tak kosztowna jak późniejsze rozległe naprawy.
BMW X6 E71 pojawiło się na rynku w 2008 roku. To uterenowione sportowe coupe otwierające segment samochodów SAC. Jego produkcja trwała do 2014 roku, następnie na rynku pojawiła się kolejna generacja o nazwie F16. Generacja E71 wyposażana była w 3 silniki benzynowe o mocy od 306KM do 555KM...
Model produkowano w latach 2004-2010. Citroen C4 I zdobył nagrodę World Car Design of the Year. W roku 2008 przeprowadzono face lifting. W ofercie silnikowej znalazły się 4 silniki benzynowe w mocy od 90KM do 138KM oraz 3 silnków wysokoprężnych od 92KM do 138KM.
Produkcję Opel Vectra C rozpoczęto w 2002 roku, a zakończono sześć lat później w roku 2008. Był to kolejny udany, a zarazem bardzo popularny rodzinny model Opla. W 2005 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie do wyboru było aż 18 silników benzynowych od 1.6 100KM, aż po silnik 3.2...
Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do 150KM oraz 5 silników diesla od 105KM do 165KM.