Drganie kierownicy podczas hamowania z reguły ma związek z tarczami hamulcowymi. Drgania mogą powodować zużyte i nierówne tarcze hamulcowe oraz niepoprawnie zamontowane lub zwichrowane tarcze. Z tego typu usterką nie warto zwlekać, ponieważ drgania powodują szybkie zużycie pozostałych elementów układu.
Drgania kierownicy występujące podczas hamowania nie są jedynie ostrzeżeniem, ponieważ mogą być także poważnym zagrożeniem. Układ hamulcowy jest kluczowym elementem samochodu, dlatego jakiekolwiek usterki z nim związane powinny być jak najszybciej usuwane.
Może być kilka przyczyn drgania kierownicy podczas hamowania, jednak większość z nich związana jest z tarczami hamulcowymi. Bez względu na przyczynę, należy jak najszybciej umówić się do warsztatu samochodowego.
W samochodach wykorzystywane są dwa typy hamulców, tarczowe i bębnowe. Oba działają wykorzystując zjawisko tarcia. Hamulce bębnowe posiadają bębny przymocowane do piasty, wewnątrz których znajdują się szczęki hamulcowe. Gdy kierowca naciska pedał hamulca, szczęki zostają rozparte i dociśnięte do wnętrza bębna powodując hamowanie samochodu.
W przypadku hamulców tarczowych, układ ten składa się z tarczy przymocowanej do piasty oraz klocków hamulcowych umieszczonych w zaciskach hamulcowych. Naciśnięcie pedału hamulca powoduje wysunięcie tłoczka w zacisku i przyciśnięcie klocków hamulcowych do tarczy, wytwarzając tarcie.
Z uwagi na powyższe zjawisko, zarówno klocki hamulcowe jak i szczęki hamulcowe ulegają zużyciu i podlegają okresowej wymianie. Nowe klocki hamulcowe mają z reguły grubość 8, 10 lub 12 mm, a za zużyte uznaje się te, które będą cieńsze niż 3mm.
Jakiekolwiek usterki związane z układem hamulcowym powinny być usuwane priorytetowo. Jazda z drgającym układem hamulcowym może powodować przyspieszone zużycie pozostałych elementów a w konsekwencji zwiększenie kosztów napraw. Jednak najważniejszym czynnikiem motywującym do szybkiej wizyty w warsztacie powinno być bezpieczeństwo podróżujących.
Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Volkswagen...
Siódma generacja Hondy Accord została zaprezentowana w 2003, a okres produkcji to lata 2002 - 2008. Oferowany w wersji sedan oraz kombi. Zdobywca tytułu Japońskiego Auta Roku 2002/2003. W roku 2005 model przeszedł facelifitng. W gamie silnikowej znalazły się 2 wersje beznynowe o mocy od...
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z...
Mitsubishi Lancer to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1973 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Cruiser, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia...