Co zrobić, gdy klapka wlewu paliwa nie zamyka się?

Nie zamykająca się klapka wlewu paliwa zaburza kształt samochodu oraz nie zabezpiecza korka wlewu paliwa. Problem z zamknięciem klapki może być spowodowany poluzowanym przewodem zwalniającym, uszkodzonym mechanizmem, lub uszkodzonym zawiasem klapki. Jazda z otwartą klapką wlewu paliwa może doprowadzić do jej urwania.

Zawsze problematyczna jest sytuacja, gdy drzwi w samochodzie nie chcą się zamknąć. Taka sama sytuacja może spotkać klapkę wlewu paliwa, mimo że nie ma ona aż takiego znaczenia. Klapka wlewu paliwa, która nie chce się zamknąć wygląda brzydko i zaburza kształt samochodu. Jest to szczególnie irytujące dla osób, które nie traktują samochodu jako środka transportu z miejsca A do B, tylko coś więcej.

 

Jak to działa:

Klapka wlewu paliwa to miniaturowe drzwiczki, zasłaniające korek wlewu paliwa. Ukryty pod klapką korek wlewu paliwa zamyka zbiornik paliwa. Klapka ma za zadanie zabezpieczać korek przed warunkami zewnętrznymi, dodatkowo utrudnia kradzież paliwa i wkomponowuje samo miejsce tankowania w bryłę samochodu. Większość klapek wlewu paliwa sterowane jest za pomocą linki, która luzuje blokadę w celu otwarcia klapki, lub ją zaciąga w celu zablokowania.

 klapka korek wlewu paliwa

Przyczyny usterki:

  • Poluzowany przewód zwalniający zamek – przewód klapki wlewu paliwa umożliwia jej otwieranie bądź zamykanie. Jego naprężenie pozwala zablokować klapkę. W przypadku, gdy jest ona poluzowana, klapka zostaje stale w pozycji otwartej i nie da się trwale zamknąć.
  • Uszkodzony mechanizmu otwierania klapki – wiele klapek wlewu paliwa działa na zasadzie mechanizmu, który trzeba wcisnąć klapką. Wciśnięcie powoduje zwolnienie bolca odrzucającego klapkę. W celu zamknięcia klapki należy ją docisnąć ponownie, aż do usłyszenia charakterystycznego kliknięcia.
  • Uszkodzony zawias klapki – Można stwierdzić, że praktycznie wszystkie samochody mają klapkę wlewu paliwa działającą na zawiasie. Jeżeli zawias zostanie wygięty lub uszkodzony, albo sworzeń zawiasu zostanie poluzowany lub zablokowany, może to uniemożliwić zamknięcie klapki wlewu paliwa.

Jak to się robi:

Mechanik sprawdza działanie klapki wlewu paliwa i określa powód usterki. Naprawa mechanizmu, zawiasu czy linki nie powinna być pracochłonna ani kosztowna.

Jak to jest ważne?

Otwarta klapka wlewu paliwa nie stanowi większego zagrożenia dla bezpieczeństwa, ale z pewnością nie wygląda dobrze. Pozostawia również klapkę podatną na dalsze uszkodzenia lub całkowite oderwanie. Może to spowodować uszkodzenia korka wlewu paliwa. Najlepiej naprawić klapkę wlewu paliwa zanim sytuacja się pogorszy.

 

Przeczytaj także

Honda Jazz II - Cena wymiany świec zapłonowych

Honda Jazz II - Cena wymiany świec zapłonowych

Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.

więcej

Seat Leon (I, II)  - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

Seat Leon (I, II) - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

 Seat Leon to hiszpańskie auto osobowe klasy aut kompaktowych, produkowany od 1999 do dzisiaj. W tym czasie powstały 4 generacji modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Kia Ceed, Opel Astra czy Ford Focus.

więcej

BMW X5 (E53, E70) - Cena wymiany tulei wahacza

BMW X5 (E53, E70) - Cena wymiany tulei wahacza

 BMW X5 to niemieckie auto typu SUV klasy wyższej produkowane od 1999 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały cztery generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E53, druga E70, trzecia F15 a czwarta G05. X5 to większy brat modelu X3.

więcej

Najczęstsze usterki i objawy zużycia zawieszenia pneumatycznego

Najczęstsze usterki i objawy zużycia zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne to duże udogodnienie, dzięki któremu można podróżować autem w znacznie bardziej komfortowych warunkach. Niestety takie rozwiązanie ma też swoją cenę, a układ wymaga opieki dobrego mechanika. Jakie są najczęstsze usterki i objawy zużycia zawieszenia pneumatycznego?

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę