Co zrobić, gdy klapka wlewu paliwa nie zamyka się?

Nie zamykająca się klapka wlewu paliwa zaburza kształt samochodu oraz nie zabezpiecza korka wlewu paliwa. Problem z zamknięciem klapki może być spowodowany poluzowanym przewodem zwalniającym, uszkodzonym mechanizmem, lub uszkodzonym zawiasem klapki. Jazda z otwartą klapką wlewu paliwa może doprowadzić do jej urwania.

Zawsze problematyczna jest sytuacja, gdy drzwi w samochodzie nie chcą się zamknąć. Taka sama sytuacja może spotkać klapkę wlewu paliwa, mimo że nie ma ona aż takiego znaczenia. Klapka wlewu paliwa, która nie chce się zamknąć wygląda brzydko i zaburza kształt samochodu. Jest to szczególnie irytujące dla osób, które nie traktują samochodu jako środka transportu z miejsca A do B, tylko coś więcej.

 

Jak to działa:

Klapka wlewu paliwa to miniaturowe drzwiczki, zasłaniające korek wlewu paliwa. Ukryty pod klapką korek wlewu paliwa zamyka zbiornik paliwa. Klapka ma za zadanie zabezpieczać korek przed warunkami zewnętrznymi, dodatkowo utrudnia kradzież paliwa i wkomponowuje samo miejsce tankowania w bryłę samochodu. Większość klapek wlewu paliwa sterowane jest za pomocą linki, która luzuje blokadę w celu otwarcia klapki, lub ją zaciąga w celu zablokowania.

 klapka korek wlewu paliwa

Przyczyny usterki:

  • Poluzowany przewód zwalniający zamek – przewód klapki wlewu paliwa umożliwia jej otwieranie bądź zamykanie. Jego naprężenie pozwala zablokować klapkę. W przypadku, gdy jest ona poluzowana, klapka zostaje stale w pozycji otwartej i nie da się trwale zamknąć.
  • Uszkodzony mechanizmu otwierania klapki – wiele klapek wlewu paliwa działa na zasadzie mechanizmu, który trzeba wcisnąć klapką. Wciśnięcie powoduje zwolnienie bolca odrzucającego klapkę. W celu zamknięcia klapki należy ją docisnąć ponownie, aż do usłyszenia charakterystycznego kliknięcia.
  • Uszkodzony zawias klapki – Można stwierdzić, że praktycznie wszystkie samochody mają klapkę wlewu paliwa działającą na zawiasie. Jeżeli zawias zostanie wygięty lub uszkodzony, albo sworzeń zawiasu zostanie poluzowany lub zablokowany, może to uniemożliwić zamknięcie klapki wlewu paliwa.

Jak to się robi:

Mechanik sprawdza działanie klapki wlewu paliwa i określa powód usterki. Naprawa mechanizmu, zawiasu czy linki nie powinna być pracochłonna ani kosztowna.

Jak to jest ważne?

Otwarta klapka wlewu paliwa nie stanowi większego zagrożenia dla bezpieczeństwa, ale z pewnością nie wygląda dobrze. Pozostawia również klapkę podatną na dalsze uszkodzenia lub całkowite oderwanie. Może to spowodować uszkodzenia korka wlewu paliwa. Najlepiej naprawić klapkę wlewu paliwa zanim sytuacja się pogorszy.

 

Przeczytaj także

Citroen C3 I - Cena serwisu klimatyzacji

Citroen C3 I - Cena serwisu klimatyzacji

 Produkowany w latach 2002 - 2010 Citroen C3 pierwszej generacji to auto osobowe zaliczające się do segmentu pojazdów typu B. To nieduży samochód z nadwoziem typu hatchback, który pełnił funkcję auta dla rodziny. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 61KM do 110 KM oraz 4 silniki diesla od...

więcej

Opel Corsa C -  Cena wymiany filtra powietrza

Opel Corsa C - Cena wymiany filtra powietrza

 Niegdyś do najpopularniejszych samochodów segmentu aut miejskich należał Opel Corsa C. Jego sylwetka jak na ówczesne czasy była nowoczesna, a cena auta przystępna. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w 2000 roku, a zakończyła się 6 lat później. Przyszły właściciel do wyboru miał nadwozie 3 i...

więcej

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Nissan X-Trail (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...

więcej

Honda CR-V II - Cena wymiany oleju silnikowego

Honda CR-V II - Cena wymiany oleju silnikowego

 Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V II oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do 162KM oraz silnik wysokoprężny o mocy 140KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Sprawdź polecane warsztaty