Nie zamykająca się klapka wlewu paliwa zaburza kształt samochodu oraz nie zabezpiecza korka wlewu paliwa. Problem z zamknięciem klapki może być spowodowany poluzowanym przewodem zwalniającym, uszkodzonym mechanizmem, lub uszkodzonym zawiasem klapki. Jazda z otwartą klapką wlewu paliwa może doprowadzić do jej urwania.
Zawsze problematyczna jest sytuacja, gdy drzwi w samochodzie nie chcą się zamknąć. Taka sama sytuacja może spotkać klapkę wlewu paliwa, mimo że nie ma ona aż takiego znaczenia. Klapka wlewu paliwa, która nie chce się zamknąć wygląda brzydko i zaburza kształt samochodu. Jest to szczególnie irytujące dla osób, które nie traktują samochodu jako środka transportu z miejsca A do B, tylko coś więcej.
Klapka wlewu paliwa to miniaturowe drzwiczki, zasłaniające korek wlewu paliwa. Ukryty pod klapką korek wlewu paliwa zamyka zbiornik paliwa. Klapka ma za zadanie zabezpieczać korek przed warunkami zewnętrznymi, dodatkowo utrudnia kradzież paliwa i wkomponowuje samo miejsce tankowania w bryłę samochodu. Większość klapek wlewu paliwa sterowane jest za pomocą linki, która luzuje blokadę w celu otwarcia klapki, lub ją zaciąga w celu zablokowania.

Mechanik sprawdza działanie klapki wlewu paliwa i określa powód usterki. Naprawa mechanizmu, zawiasu czy linki nie powinna być pracochłonna ani kosztowna.
Otwarta klapka wlewu paliwa nie stanowi większego zagrożenia dla bezpieczeństwa, ale z pewnością nie wygląda dobrze. Pozostawia również klapkę podatną na dalsze uszkodzenia lub całkowite oderwanie. Może to spowodować uszkodzenia korka wlewu paliwa. Najlepiej naprawić klapkę wlewu paliwa zanim sytuacja się pogorszy.
Opel Astra to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 1991 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Hyundai i3-, Kia Ceed, Peugeot 308, Renault...
Ford Fiesta Mk6 w Europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia produkcja trwa do dziś. W 2005 roku model przeszedł facelifting zyskując na urodzie za sprawą kilku detali. Fiesta oferowała 8 silników benzynowych o pojemnościach 1.2 - 2.0 oraz tylko...
Początek produkcji najnowszej generacji modelu Touran to 2015 rok. Auto zostało całkowicie zaprojektowane od postaw w stosunku do poprzedniej generacji. Pojazd powstał na płycie podłogowej MQB. W ofercie znajdują się 3 jednostki benzynowe o mocach od 105KM do 170KM oraz silników diesla od 90KM...
Zbyt niski poziom oleju silnikowego może doprowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika i kosztownej naprawy, dlatego najlepiej jak najszybciej umówić się do warsztatu. Do obniżenia poziomu oleju może doprowadzić wyciek oleju przez nieszczelność układu, zużyte pierścienie tłokowe, prowadnice...