Tarcze hamulcowe pomimo wysokiej odporności na ścieranie, poddają się innym zjawiskom fizycznym. Pulsowanie pedału hamulca może pochodzić m.in. od wystających punktów na tarczy hamulcowej, przegrzanej i krzywej tarczy, rozrzedzonego płynu hamulcowego. Takie pulsacje to nie tylko niedogodność i dyskomfort, ale także przyspieszone zużycie innych elementów układu hamulcowego wywołane wibracjami. W celu uniknięcia poważniejszych kosztów naprawy, lepiej jak najszybciej pojechać do mechanika na sprawdzenie układu hamulcowego.
Hamulce tarczowe to świetne rozwiązanie w kwestii spowalniania i zatrzymywania pojazdów. Oferują dużo lepszą siłę hamowania i osiągi w porównaniu do hamulców bębnowych. Można je także wyposażyć w układ ABS, który zapobiega blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania lub hamowania w mokrych warunkach. Jeżeli jednak podczas hamowania poczujesz, że pedał hamulca pulsuje, może okazać się, że jest z nimi coś nie tak.
Hamulce tarczowe (i bębnowe) do swojego działania wykorzystują zjawisko tarcia. Gdy zacisk hamulcowy zaciska klocki hamulcowe na tarczy wytwarza tarcie. Dzięki temu następuje spowolnienie i zatrzymanie samochodu. Przy okazji zjawiska tarcia, energia zostaje zamieniona w ciepło – hamulce się nagrzewają.
Jeżeli dojdzie do przegrzania tarczy hamulcowej, jej kolor na powierzchni roboczej może zmienić się na niebieski. Gdy podczas jazdy z rozgrzanymi tarczami wjedziemy np. w kałużę, woda dostająca się do rozgrzanej tarczy natychmiast ją schłodzi a sama tarcza ulegnie wykrzywieniu.
Wszystkie nierówności występujące na powierzchni roboczej tarczy, a nawet nierówność samej tarczy mają wpływ na pracę klocków hamulcowych. W takiej sytuacji klocki hamulcowe raz dociskają tarczę mocniej raz słabiej, przekazując te skoki pracy na pedał hamulca, który zaczyna pulsować. Pulsowanie może tez powodować układ ABS. Jeżeli dzieje się to tylko podczas gwałtownego hamowania, lub hamowania w miejscu ze słabą przyczepnością to jest duża szansa, że tarcze są sprawne, a pulsacje powoduje układ ABS.

Podczas diagnozowania problemu mechanik ściąga koła i przygląda się tarczom hamulcowym. Powinien być w stanie określić ich stan i zauważyć ewentualne nieprawidłowości. Sprawdza się także stan klocków hamulcowych i ich prawidłową pracę i zużycie. Jeżeli na tym etapie mechanik nie stwierdzi nieprawidłowości, sprawdza kolejne elementy układu hamulcowego.
Posiadanie niezawodnego układu hamulcowego jest niezbędne do bezpiecznej jazdy. Pulsujący pedał hamulca to nie tylko niedogodność i dyskomfort podczas jazdy. Takie wibracje mogą doprowadzić do dalszych uszkodzeń, w tym nienormalnego zużycia klocków hamulcowych, wibracji zacisków i zużycia innych elementów na które przenoszone są wibracje. Aby uniknąć potrzeby wymiany większej ilości elementów, warto jak najszybciej umówić się do mechanika na kontrolę.
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...
Produkcję Forda Focusa pierwszej generacji rozpoczęto w 1998 roku. Sylwetka pojazdu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz była dość futurystyczna. Niesymetryczna deska rozdzielcza nie każdemu przypadła do gustu, jednak sam model stał się bardzo popularny także w środowisku sportowym za sprawą...
Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.
Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne było w nadwoziu sedan, kombi oraz cabrio. Kierowcy do wyboru mieli 18 silników benzynowych o...