Pedał hamulca jest tak zaprojektowany aby przekazywać jak najwięcej energii ze stopy kierowcy. Dzięki temu kierowca ma maksymalną kontrolę nad siłą ciśnienia, które jest wywierane na układ hamulcowy. Czasami zdarza się, że pedał hamulca jest twardy i trudno go wcisnąć. W większości przypadków hamulec nadal będzie działał prawidłowo, ale powoduje niepokojące uczucie dla kierowcy. Najczęściej winowajcą jest układ wspomagania hamowania (serwo). Warto to jak najszybciej sprawdzić u mechanika.
Układy hamulcowe w nowoczesnych samochodach są wspomagane próżniowo za pomocą wzmacniacza hamulców (serwo). Membrana podciśnieniowa zasadniczo zwielokrotnia siłę, którą kierowca przykłada do pedału hamulca, ułatwiając w ten sposób hamowanie i zapewniając większą kontrolę.
Po naciśnięciu pedału hamulca źródło próżni zostaje zamknięte, co pozwala na dostanie się ciśnienia atmosferycznego z jednej strony membrany próżniowej. Powoduje to, że tłoki cylindra uruchamiają hamulce. Po zdjęciu stopy z pedału hamulca następuje powrót podciśnienia po obu stronach membrany, a tłoki pompy hamulcowej wracają do normalnej pozycji.

Mechanik sprawdza układ hamulcowy, zaczynając od wspomagacza siły hamowania. Jest to główny podejrzany podczas usterki określonej jako twardy pedał hamulca. Następnie sprawdza pozostałe elementy układu hamulcowego. Po zdiagnozowaniu usterki, naprawią ją.
Nawet jeżeli pedał hamulca ciężko chodzi, jest szansa, że z układem hamulcowym nie jest tak źle. Mimo możliwości hamowania, kierowca musi przyłożyć dużo większą siłę do pedału hamulca. Taka jazda jest zdecydowanie bardziej męcząca i niebezpieczna, dlatego warto jak najszybciej umówić się do mechanika na naprawę.
Produkcję pierwszej generacji Toyoty Yaris zainicjowano w 1999 roku, a zakończono sześć lat później, w roku 2005. Po roku od rozpoczęcia produkcji auto zdobyło tytuł Samochodu Roku 2000. Pojazd w 2003 roku przeszedł drobny facelifting. Do sprzedaży trafiły silniki benzynowe od 68KM do...
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została odświeżona przez co stała się bardziej spójna. W 2006 roku auto poddano faceliftingowi. W ofercie Toyota...
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od swojego kanciastego poprzednika. Do wyboru w ofercie było 7 silników benzynowych od 1.4 75KM do 2.3 V5...
Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz silniku diesla o mocy 115KM.