Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Skoda Kodiaq.
Skoda Kodiaq | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 TSI 180KM 132kW | 423 PLN (307) |
593 PLN | ||
2.0 TSI 190KM 140kW | 422 PLN (337) |
592 PLN | |||
1.5 TSI ACT 150KM 110kW | 387 PLN (290) |
557 PLN | |||
1.4 TSI 150KM 110kW | 334 PLN (195) |
504 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 335 PLN (194) |
505 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 190KM 140kW | 387 PLN (250) |
557 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 334 PLN (216) |
504 PLN | |||
2.0 TDI SCR 200KM 147kW | 388 PLN (280) |
558 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Skoda Kodiaq dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Skoda Kodiaq | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 TSI 180KM 132kW | 323 PLN (272) |
493 PLN | ||
2.0 TSI 190KM 140kW | 324 PLN (273) |
494 PLN | |||
1.5 TSI ACT 150KM 110kW | 283 PLN (214) |
453 PLN | |||
1.4 TSI 150KM 110kW | 221 PLN (137) |
391 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 222 PLN (136) |
392 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 190KM 140kW | 253 PLN (155) |
423 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 254 PLN (154) |
424 PLN | |||
2.0 TDI SCR 200KM 147kW | 282 PLN (213) |
452 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Skoda Kodiaq wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Skoda Kodiaq to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander, Nissan X-trail, Peugeot 5008 i Renault Koles. Skoda Kodiaq pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Skoda Kodiaq to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander, Nissan X-trail, Peugeot 5008 i...
Skoda Kodiaq to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander, Nissan X-trail, Peugeot 5008 i...
Skoda Kodiaq to jedna z dwóch propozycji czeskiego producenta w najnowszej gamie pojazdów typu SUV. Produkowany jest od 2016 roku po dzień dzisiejszy, a do wyboru producent zostawił 4 silniki benzynowe i 4 diesle. Benzyny o pojemności 1.4 TSI z mocami 125 i 150 KM oraz 2.0 TSI 180 KM....
Skoda Kodiaq to jedna z dwóch propozycji czeskiego producenta w najnowszej gamie pojazdów typu SUV. Produkowany jest od 2016 roku po dzień dzisiejszy, a do wyboru producent zostawił 4 silniki benzynowe i 4 diesle. Benzyny o pojemności 1.4 TSI z mocami 125 i 150 KM oraz 2.0 TSI 180 KM....