Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Peugeot 3008 I i II.
Peugeot 3008 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 THP 156KM 115kW | 329 PLN (195) |
499 PLN | ||
1.6 VTI 120KM 88kW | 255 PLN (149) |
425 PLN | |||
1.2 PureTech 130KM 96kW | 256 PLN (176) |
426 PLN | |||
1.6 THP 156KM 115kW | 329 PLN (198) |
499 PLN | |||
Diesel |
1.6 HDI 109KM 80kW | 255 PLN (149) |
425 PLN | ||
1.6 HDi FAP 116KM 85kW | 256 PLN (176) |
426 PLN | |||
2.0 HDI 150KM 110kW | 329 PLN (196) |
499 PLN | |||
2.0 HDI 163KM 120kW | 352 PLN (237) |
522 PLN | |||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 256 PLN (176) |
426 PLN | |||
Hybryda |
2.0 HDi HYbrid4 163KM 120kW | 388 PLN (258) |
558 PLN | ||
2.0 Hybrid4 200KM 147kW | 352 PLN (215) |
522 PLN |
Peugeot 3008 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 PureTech 130KM 96kW | 299 PLN (224) |
469 PLN | ||
1.6 THP 165KM 121kW | 351 PLN (257) |
521 PLN | |||
1.6 PureTech 181KM 132kW | 352 PLN (288) |
522 PLN | |||
Diesel |
1.5 BlueHDI 130KM 96kW | 299 PLN (224) |
469 PLN | ||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 351 PLN (256) |
521 PLN | |||
2.0 BlueHDi 150KM 110kW | 352 PLN (288) |
522 PLN | |||
2.0 BlueHDi 180KM 132kW | 373 PLN (312) |
543 PLN | |||
Hybryda |
1.6 HYBRID 225KM 165kW | 428 PLN (344) |
598 PLN | ||
1.6 HYBRID 181KM 133kW | 374 PLN (312) |
544 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 3008 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Peugeot 3008 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 THP 156KM 115kW | 334 PLN (176) |
504 PLN | ||
1.6 VTI 120KM 88kW | 332 PLN (131) |
502 PLN | |||
1.2 PureTech 130KM 96kW | 332 PLN (131) |
502 PLN | |||
1.6 THP 156KM 115kW | 334 PLN (177) |
504 PLN | |||
Diesel |
1.6 HDI 109KM 80kW | 332 PLN (131) |
502 PLN | ||
1.6 HDi FAP 116KM 85kW | 332 PLN (131) |
502 PLN | |||
2.0 HDI 150KM 110kW | 335 PLN (176) |
505 PLN | |||
2.0 HDI 163KM 120kW | 388 PLN (212) |
558 PLN | |||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 336 PLN (131) |
506 PLN | |||
Hybryda |
2.0 HDi HYbrid4 163KM 120kW | 389 PLN (231) |
559 PLN | ||
2.0 Hybrid4 200KM 147kW | 388 PLN (206) |
558 PLN |
Peugeot 3008 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 PureTech 130KM 96kW | 226 PLN (156) |
396 PLN | ||
1.6 THP 165KM 121kW | 333 PLN (212) |
503 PLN | |||
1.6 PureTech 181KM 132kW | 305 PLN (224) |
475 PLN | |||
Diesel |
1.5 BlueHDI 130KM 96kW | 226 PLN (154) |
396 PLN | ||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 221 PLN (131) |
391 PLN | |||
2.0 BlueHDi 150KM 110kW | 305 PLN (182) |
475 PLN | |||
2.0 BlueHDi 180KM 132kW | 226 PLN (212) |
396 PLN | |||
Hybryda |
1.6 HYBRID 225KM 165kW | 333 PLN (231) |
503 PLN | ||
1.6 HYBRID 181KM 133kW | 333 PLN (224) |
503 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 3008 I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR. Peugeot 3008 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM, 1.6...
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....
Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM,...