Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Peugeot 208 I.
Peugeot 208 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 VTI 82KM 60kW | 202 PLN (120) |
372 PLN | ||
1.4 VTI 95KM 70kW | 255 PLN (142) |
425 PLN | |||
1.2 THP 110KM 81kW | 258 PLN (178) |
428 PLN | |||
1.6 VTI 120KM 88kW | 257 PLN (189) |
427 PLN | |||
1.6 GTI 200KM 147kW | 357 PLN (215) |
527 PLN | |||
1.6 THP 156KM 115kW | 352 PLN (197) |
522 PLN | |||
Diesel |
1.6 e-HDI 92KM 68kW | 256 PLN (138) |
426 PLN | ||
1.6 BlueHDi 100KM 74kW | 255 PLN (149) |
425 PLN | |||
1.6 e-HDI 116KM 85kW | 258 PLN (189) |
428 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 208 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Peugeot 208 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 VTI 82KM 60kW | 255 PLN (67) |
425 PLN | ||
1.4 VTI 95KM 70kW | 256 PLN (126) |
426 PLN | |||
1.2 THP 110KM 81kW | 401 PLN (138) |
571 PLN | |||
1.6 VTI 120KM 88kW | 402 PLN (134) |
572 PLN | |||
1.6 GTI 200KM 147kW | 459 PLN (195) |
629 PLN | |||
1.6 THP 156KM 115kW | 460 PLN (185) |
630 PLN | |||
Diesel |
1.6 e-HDI 92KM 68kW | 255 PLN (78) |
425 PLN | ||
1.6 BlueHDi 100KM 74kW | 256 PLN (116) |
426 PLN | |||
1.6 e-HDI 116KM 85kW | 401 PLN (134) |
571 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 208 I wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo. Peugeot 208 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....