Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volkswagenie Sharan I i II.
Volkswagen Sharan I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 i T 20V 150 KM 110 kW | 298 PLN (245) |
468 PLN | ||
2.0 i 116 KM 85 kW | 269 PLN (206) |
439 PLN | |||
2.8 i VR6 24V 204 KM 150 kW | 451 PLN (362) |
621 PLN | |||
2.8 I VR6 GL 174KM 128KW | 299 PLN (263) |
469 PLN | |||
Diesel |
1.9 TDI 110KM 81KW | 223 PLN (154) |
393 PLN | ||
1.9 TDI 116KM 85KW | 223 PLN (160) |
393 PLN | |||
1.9 TDI 130KM 96KW | 372 PLN (296) |
542 PLN | |||
1.9 TDI 150KM 110KW | 452 PLN (304) |
622 PLN | |||
1.9 TDI 90KM 66KW | 298 PLN (198) |
468 PLN | |||
2.0 TDI 140KM 103KW | 270 PLN (232) |
440 PLN |
Volkswagen Sharan II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI BMT 150KM 110kW | 385 PLN (282) |
555 PLN | ||
2.0 TSI 200KM 147kW | 399 PLN (331) |
569 PLN | |||
2.0 TSI 220KM 162kW | 400 PLN (323) |
570 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI-CR BMT 115KM 85kW | 238 PLN (195) |
408 PLN | ||
2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW | 335 PLN (247) |
505 PLN | |||
2.0 TDI SCR 150KM 110kW | 336 PLN (237) |
506 PLN | |||
2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW | 383 PLN (277) |
553 PLN | |||
2.0 TDI CR BMT 177KM 130kW | 384 PLN (306) |
554 PLN | |||
2.0 TDI SCR 184KM 135kW | 311 PLN (281) |
481 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Sharan I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Volkswagen Sharan I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 i T 20V 150 KM 110 kW | 180 PLN (153) |
350 PLN | ||
2.0 i 116 KM 85 kW | 174 PLN (127) |
344 PLN | |||
2.8 i VR6 24V 204 KM 150 kW | 353 PLN (228) |
523 PLN | |||
2.8 I VR6 GL 174KM 128KW | 197 PLN (178) |
367 PLN | |||
Diesel |
1.9 TDI 110KM 81KW | 189 PLN (115) |
359 PLN | ||
1.9 TDI 116KM 85KW | 190 PLN (118) |
360 PLN | |||
1.9 TDI 130KM 96KW | 185 PLN (138) |
355 PLN | |||
1.9 TDI 150KM 110KW | 190 PLN (163) |
360 PLN | |||
1.9 TDI 90KM 66KW | 353 PLN (174) |
523 PLN | |||
2.0 TDI 140KM 103KW | 184 PLN (141) |
354 PLN |
Volkswagen Sharan II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI BMT 150KM 110kW | 253 PLN (194) |
423 PLN | ||
2.0 TSI 200KM 147kW | 276 PLN (225) |
446 PLN | |||
2.0 TSI 220KM 162kW | 275 PLN (226) |
445 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI-CR BMT 115KM 85kW | 153 PLN (125) |
323 PLN | ||
2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW | 207 PLN (140) |
377 PLN | |||
2.0 TDI SCR 150KM 110kW | 222 PLN (181) |
392 PLN | |||
2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW | 221 PLN (183) |
391 PLN | |||
2.0 TDI CR BMT 177KM 130kW | 254 PLN (194) |
424 PLN | |||
2.0 TDI SCR 184KM 135kW | 310 PLN (225) |
480 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Sharan I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i Ford Galaxy. Volkswagen Sharan pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...
Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...
Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...
Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...