Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Volkswagen Sharan I i II to średnio 297 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Volkswagen Sharan?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Sharan I i II przedstawiono poniżej.

Volkswagen Sharan I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.8 i T 20V 150 KM 110 kW 4,5 5W-30 177 PLN 33 PLN 290 PLN
2.0 i 116 KM 85 kW 4,7 5W-30 185 PLN 32 PLN 297 PLN
2.8 i VR6 24V 204 KM 150 kW 5,5 5W-30 216 PLN 48 PLN 344 PLN
2.8 I VR6 24V SYNCRO 204KM 150KW 5,7 5W-30 225 PLN 48 PLN 353 PLN
2.8 I VR6 GL 174KM 128KW 5,5 5W-30 216 PLN 48 PLN 344 PLN
2.8 I VR6 SYNCRO 174KM 128KW 3,8 5W-30 150 PLN 48 PLN 278 PLN
Diesel 1.9 TDI 110KM 81KW 4,3 5W-30 169 PLN 42 PLN 291 PLN
1.9 TDI 116KM 85KW 4 5W-30 157 PLN 28 PLN 265 PLN
1.9 TDI 130KM 96KW 4,5 5W-30 177 PLN 29 PLN 286 PLN
1.9 TDI 150KM 110KW 4,3 5W-30 169 PLN 29 PLN 278 PLN
1.9 TDI 90KM 66KW 4,3 5W-30 169 PLN 28 PLN 277 PLN
2.0 TDI 140KM 103KW 4 5W-30 157 PLN 29 PLN 266 PLN

 

Volkswagen Sharan II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 TSI BMT 150KM 110kW 3,6 5W-30 142 PLN 48 PLN 270 PLN
2.0 TSI 200KM 147kW 4,7 5W-30 185 PLN 65 PLN 330 PLN
2.0 TSI 220KM 162kW 5,7 5W-30 205 PLN 39 PLN 344 PLN
Diesel 2.0 TDI-CR BMT 115KM 85kW 4,3 5W-30 169 PLN 37 PLN 286 PLN
2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW 4,3 5W-30 169 PLN 37 PLN 286 PLN
2.0 TDI SCR 150KM 110kW 4,6 5W-30 180 PLN 42 PLN 302PLN
2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW 4,3 5W-30 169 PLN 33PLN 282 PLN
2.0 TDI CR BMT 177KM 130kW 4,3 5W-30 169 PLN 33PLN 282 PLN
2.0 TDI SCR 184KM 135kW 4,6 5W-30 180 PLN 33 PLN 293 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Volkswagen Sharan?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Volkswagen Sharan I i II - Wymiana oleju

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i Ford Galaxy. Volkswagen Sharan pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...

więcej

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...

więcej

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Sharan (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...

więcej

Volkswagen Sharan (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Volkswagen Sharan (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę