Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Peugeot 308 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot 308 I
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 VTi 98KM 72kW 176 PLN 296 PLN
1.6 16V 120KM 88kW 195 PLN 315 PLN
1.6 16V 150KM 110kW 206 PLN 326 PLN
1.6 THP 16V 156KM 115kW 225 PLN 345 PLN
1.6 16V 174KM 129kW 289 PLN 409 PLN
Diesel
 
1.6 HDi FAP 92KM 68kW 176 PLN 296 PLN
1.6 HDi FAP 112KM 82kW 210 PLN 330 PLN
1.6 HDi 90KM 66kW 195 PLN 315 PLN
2.0 HDi FAP 140KM 103kW 225 PLN 345 PLN
1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW 258 PLN 378 PLN

 

Peugeot 308 II
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.2 THP 110KM 81kW 112 PLN 232 PLN
1.2 THP 131KM 96kW 168 PLN 288 PLN
1.6 THP 125KM 92kW 165 PLN 285 PLN
1.6 GT 205KM 151kW 227 PLN 347 PLN
1.6 GTI 272KM 200kW 287 PLN 407 PLN
1.2 VTI 82KM 60kW 207 PLN 327 PLN
Diesel
 
1.6 BlueHDi 120KM 88kW 223 PLN 343 PLN
1.6 HDi 92KM 68kW 173 PLN 293 PLN
1.5 BlueHDI 131KM 96kW 195 PLN 315 PLN
2.0 BlueHDi 150KM 110kW 212 PLN 332 PLN
1.6 e-HDI 115KM 85kW 215 PLN 335 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 308 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot 308 I
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 VTi 98KM 72kW 78 PLN 198 PLN
1.6 16V 120KM 88kW 141 PLN 261 PLN
1.6 16V 150KM 110kW 137 PLN 257 PLN
1.6 THP 16V 156KM 115kW 179 PLN 299 PLN
1.6 16V 174KM 129kW 197 PLN 317 PLN
Diesel
 
1.6 HDi FAP 92KM 68kW 115 PLN 235 PLN
1.6 HDi FAP 112KM 82kW 128 PLN 248 PLN
1.6 HDi 90KM 66kW 126 PLN 246 PLN
2.0 HDi FAP 140KM 103kW 186 PLN 306 PLN
1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW 137 PLN 257 PLN

 

Peugeot 308 II
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.2 THP 110KM 81kW 114 PLN 234 PLN
1.2 THP 131KM 96kW 154 PLN 274 PLN
1.6 THP 125KM 92kW 136 PLN 256 PLN
1.6 GT 205KM 151kW 178 PLN 298 PLN
1.6 GTI 272KM 200kW 212 PLN 332 PLN
1.2 VTI 82KM 60kW 183 PLN 303 PLN
Diesel
 
1.6 BlueHDi 120KM 88kW 186 PLN 306 PLN
1.6 HDi 92KM 68kW 164 PLN 284 PLN
1.5 BlueHDI 131KM 96kW 138 PLN 258 PLN
2.0 BlueHDi 150KM 110kW 182 PLN 302 PLN
1.6 e-HDI 115KM 85kW 175 PLN 295 PLN

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 308 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Peugeot 308 I i II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i Volkswagen Golf. Peugeot 308 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Peugeot 308 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Peugeot 308 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę