Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Oplu Insignia I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Opel Insignia I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW | 166 PLN | 286 PLN | ||
1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW | 213 PLN | 333 PLN | |||
1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW | 193 PLN | 313 PLN | |||
2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW | 303 PLN | 423 PLN | |||
2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW | 318 PLN | 438 PLN | |||
1.4 Turbo LPG ecoFLEX 140KM 103kW | 233 PLN | 353 PLN | |||
Diesel |
2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW | 239 PLN | 359 PLN | ||
2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW | 169 PLN | 289 PLN | |||
2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW | 233 PLN | 353 PLN | |||
2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW | 193 PLN | 313 PLN | |||
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec 195KM 143kW | 303 PLN | 423 PLN |
Opel Insignia II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 Turbo 140KM 103kW | 235 PLN | 355 PLN | ||
1.5 Turbo 165KM 121kW | 293 PLN | 413 PLN | |||
1.6 Turbo 200KM 147kW | 350 PLN | 470 PLN | |||
2.0 Turbo 200KM 147kW | 323 PLN | 443 PLN | |||
2.0 Turbo 260KM 191kW | 388 PLN | 508 PLN | |||
Diesel" |
1.6 CDTI 136KM 100kW | 204 PLN | 324 PLN | ||
2.0 CDTI 170KM 125kW | 272 PLN | 392 PLN | |||
2.0 Diesel 174KM 128kW | 293 PLN | 413 PLN | |||
2.0 CDTI 210KM 154kW | 402 PLN | 522 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Opla Insignia I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Opel Insignia I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW | 149 PLN | 269 PLN | ||
1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW | 137 PLN | 257 PLN | |||
1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW | 192 PLN | 312 PLN | |||
1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW | 190 PLN | 310 PLN | |||
2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW | 207 PLN | 327 PLN | |||
1.4 Turbo LPG ecoFLEX 140KM 103kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
Diesel |
2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW | 192 PLN | 312 PLN | ||
2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW | 137 PLN | 257 PLN | |||
2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW | 149 PLN | 269 PLN | |||
2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW | 190 PLN | 310 PLN | |||
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec 195KM 143kW | 207 PLN | 327 PLN |
Opel Insignia II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 Turbo 140KM 103kW | 237 PLN | 357 PLN | ||
1.5 Turbo 165KM 121kW | 272 PLN | 392 PLN | |||
1.6 Turbo 200KM 147kW | 292 PLN | 412 PLN | |||
2.0 Turbo 200KM 147kW | 334 PLN | 454 PLN | |||
2.0 Turbo 260KM 191kW | 334 PLN | 454 PLN | |||
Diesel" |
1.6 CDTI 136KM 100kW | 167 PLN | 287 PLN | ||
2.0 CDTI 170KM 125kW | 276 PLN | 396 PLN | |||
2.0 Diesel 174KM 128kW | 292 PLN | 412 PLN | |||
2.0 CDTI 210KM 154kW | 325 PLN | 445 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Opla Insignia I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Opel Insignia to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2008 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb i Volkswagen Passat. Opel Insignia pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Opel Insignia B to samochód klasy średniej segmentu D, następca modelu Insignia A. Występuje w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi. Jego produkcja trwa od 2017 roku po dzień dzisiejszy. Model konkuruje z Volkswagenem Passatem, Skodą Superb czy Fordem Mondeo. Dostępne silniki benznowe to...
Opel Insignia B to samochód klasy średniej segmentu D, następca modelu Insignia A. Występuje w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi. Jego produkcja trwa od 2017 roku po dzień dzisiejszy. Model konkuruje z Volkswagenem Passatem, Skodą Superb czy Fordem Mondeo. Dostępne silniki benznowe to...
Opel Insignia A zaprezentowany został w 2008 roku jako następca Vectry C. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2008-2017, po której zakończeniu powstała odmłodzona Insignia B. Auto dostępne było w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi i konkurowało z autami typu Renault Laguna czy...
Opel Insignia A zaprezentowany został w 2008 roku jako następca Vectry C. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2008-2017, po której zakończeniu powstała odmłodzona Insignia B. Auto dostępne było w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi i konkurowało z autami typu Renault Laguna czy...