Cena wymiany sprzęgła w Mercedes Klasy C W203, W204 i W205 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach przedstawiono poniżej.
Cena wymiany sprzęgła Mercedes Klasy C W203 | |||||
Paliwo | Silnik | zestaw sprzęgła | cena z wymianą | ||
Benzyna | 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW | 1186 PLN | 1986 PLN | ||
1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW | 1156 PLN | 1956 PLN | |||
1.8 C180 129KM 95kW | 932 PLN | 1732 PLN | |||
1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW | 1091 PLN | 1891 PLN | |||
2.6 V6 (C 240) 170KM 125kW | 1491 PLN | 2391 PLN | |||
3.2 V6 (C 320) 218KM 160kW | 1542 PLN | 2542 PLN | |||
Diesel | 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW | 2619 PLN | 3469 PLN | ||
2.7 (C 270 CDI) 170KM 125kW | 2247 PLN | 3097 PLN | |||
2.1 (C 220 CDI) 150KM 110kW | 2619 PLN | 3469 PLN | |||
2.1 (C 200 CDI) 116KM 85kW | 2286 PLN | 3136 PLN | |||
2.1 (C 200 CDI) 122KM 90kW | 2619 PLN | 3469 PLN | |||
3.0 (C 30 CDI AMG) 231KM 170kW | 2765 PLN | 3615 PLN |
Cena wymiany sprzęgła Mercedes Klasy C W204 | |||||
Paliwo | Silnik | zestaw sprzęgła | cena z wymianą | ||
Benzyna | 1.8 200 K 184KM 135kW | 1676 PLN | 2476 PLN | ||
1.8 180 K 156KM 115kW | 1568 PLN | 2368 PLN | |||
1.6 180 K BlueEFFICIENCY 156KM 115kW | 1027 PLN | 1827 PLN | |||
1.8 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW | 1692 PLN | 2492 PLN | |||
3.0 300 231KM 170kW | 1438 PLN | 2288 PLN | |||
Diesel | 2.2 220 CDI 170KM 125kW | 3499 PLN | 4299 PLN | ||
2.2 200 CDI 136KM 100kW | 2799 PLN | 3599 PLN | |||
2.2 250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 3228 PLN | 4028 PLN | |||
2.2 180 CDI BlueEFFICIENCY 120KM 88kW | 2948 PLN | 3748 PLN | |||
3.0 350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW | 3456 PLN | 4256 PLN |
Cena wymiany sprzęgła Mercedes Klasy C W205 | |||||
Paliwo | Silnik | zestaw sprzęgła | cena z wymianą | ||
Benzyna | 2.0 C200 184KM 135kW | 1399 PLN | 2199 PLN | ||
1.5 C180 156KM 115kW | 1269 PLN | 2069 PLN | |||
1.6 C180 156KM 115kW | 1278 PLN | 2078 PLN | |||
3.0 AMG 43 C 367KM 270kW | 2299 PLN | 3199 PLN | |||
2.0 C250 211KM 155kW | 1269 PLN | 2069 PLN | |||
Diesel | 2.1 220C BlueTEC 170KM 125kW | 2369 PLN | 3169 PLN | ||
2.0 220d 194KM 143kW | 2669 PLN | 3469 PLN | |||
1.6 200 BlueTEC 136KM 100kW | 3119 PLN | 3919 PLN | |||
1.6 200d 160KM 118kW | 2389 PLN | 3189 PLN | |||
2.1 BlueTec C250d 204KM 150kW | 2669 PLN | 3469 PLN | |||
Hybryda | 300 BlueTEC HYBRID 204KM 150kW | 2369 PLN | 3169 PLN |
Koszt wymiany sprzęgła może się różnic w zależności od wybranego producenta części, hurtowni z jakiej korzysta mechanik, renomy serwisu czy nawet jego lokalizacji. Do najpopularniejszych producentów sprzęgieł samochodowych należą SACHS, LUK, VALEO, AISIN.
Cena wymiany sprzęgła w dieslu jest z reguły 25% wyższa niż w przypadku silnika benzynowego. Wynika to z większego nakładu pracy w celu demontażu samego sprzęgła. Cena części może być nawet 2-3 krotnie wyższa z uwagi na montowanie dwumasowego koła zamachowego w silnikach diesla. Obecnie coraz częściej DKZ montuje się także w niektórych silnikach benzynowych.
Jest to jedna z najbardziej czasochłonnych usług do wykonania przy samochodzie. W zależności od konstrukcji danego silnika, jego ułożenia, a także samego samochodu czas ten może się wahać od 2-3 godzin, do nawet kilkunastu przy trudnych przypadkach.
Usterki związane ze sprzęgłem z reguły nie występują nagle. Jest to proces, który da się zauważyć we wczesnym stadium. Daje to dodatkowy czas na rozpoznanie problemu i podjęcie działania. Niestety często wiązać się będzie ono z przygotowaniem nie małej kwoty na nowy zestaw sprzęgła. Nagłe usterki sprzęgła należą do mniejszości, jednak nie można ich wykluczyć. Objawy sugerujące wymianę sprzęgła na nowe podajemy poniżej:
Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes klasy C pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowe sprzęgło powinno wytrzymać w samochodzie ok. 100-200 tys. km. Między tymi skrajnymi wartościami może minąć kilka lat. Skąd tak duża rozbieżność? Ogromny wpływ na trwałość sprzęgła ma styl jazdy kierowcy oraz samochód, którym się porusza. Silniki diesla generują dużo większy moment obrotowy niż silniki benzynowe (przy podobnej pojemności skokowej). Oznacza to, że dużo łatwiej takie sprzęgło zużyć podczas niewłaściwej eksploatacji. Podobnie będzie w przypadku silników chiptuningowanych czy samych w sobie dużych pojemności generujących dużo mocy. Zatem…
Konieczność wymiany dwumasy to jeden z koszmarów większości posiadaczy diesli. Można powiedzieć, że filtr cząstek stałych DPF, turbosprężarka i popularna dwumasa, to zestaw startowy sporych kosztów przy zakupie auta używanego. Dlatego bardzo istotne jest, aby np. przed zakupem samochodu dobrze sprawdzić stan sprzęgła i ewentualny hałas generowany przez DKZ.
Biorąc pod uwagę ilość potrzebnej pracy w celu wyjęcia sprzęgła z dwumasą, warto wymienić oba te elementy w jednym momencie. Okazuje się bowiem, że niektórzy wymieniają samo sprzęgło, jeżeli koło dwumasowe nadal jest sprawne szukając oszczędności. Usługa wymiany sprzęgła może kosztować tyle samo co same części, lub nawet więcej. Dlatego pozorna oszczędność może zostać szybko zweryfikowana przez życie, dodatkowo zwiększając ogólne koszty utrzymania auta. Dwumasowe koło zamachowe wytrzymuje podobny przebieg co sprzęgło ok. 150-200 tys. km. Oczywiście niewłaściwe operowanie pedałem sprzęgła szybko skróci ten przebieg.
Sytuacja ma się identycznie jak przy sprzęgle. Odpowiednie traktowanie pedału sprzęgła pozwoli dłużej unikać serwisu samochodowego. Poniżej przedstawiamy garść porad, jak ułatwić życie dwumasie:
Propozycja wydaje się być kusząca. Niższy koszt samego koła zamachowego i dłuższa jego żywotność. W końcu nie ma w nim ruchomych elementów, które ulegną zużyciu. Nic jednak nie jest za darmo i w przypadku sztywnego koła zamachowego cierpi na tym układ napędowy w postaci m.in. skrzyni biegów. Z uwagi na wysokie momenty obrotowe i drgania silnika diesla, prawie zawsze wyposażony jest on w sprzęgło z dwumasą.
Jeżeli ten element amortyzujący drgania zostanie zastąpiony sztywnym kołem, „negatywna” energia z silnika zostanie przekazana dalej na skrzynię biegów. Dodatkowe drgania w skrzyni nie są jej zupełnie potrzebne do szczęścia, dlatego warto skalkulować, czy pozorna oszczędność na dwumasowym kole zamachowym nie zostanie pokryta i pewnie przekroczona kosztami naprawy skrzyni biegów. Trzeba też uważać, aby nie paść ofiarą nieuczciwych handlarzy. Konieczność wymiany dwumasy w używanych samochodach jest wysoce prawdopodobna, a niskie koszty samochodu od razu gotowego do sprzedaży są kuszące. Jeżeli zamierzasz używać auta prywatnie i przez wiele lat, lepiej zainwestować w tradycyjne koło dwumasowe.
Dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów również wyposażone są w sprzęgło, a nawet nie jedno. Akurat w tym przypadku kierowca ma dużo mniejszy wpływ na ich trwałość niż w przypadku manualnej skrzyni biegów. Objawy problemów ze sprzęgłem w DSG są podobne do tradycyjnego sprzęgła – szarpanie przy ruszaniu, problemy ze zmianą biegów czy ślizganie sprzęgła podczas przyspieszania. Wymiana zestawu sprzęgieł to poważna operacja, która powinna być wykonywana tylko przez specjalistę. Wymaga ona specjalnych narzędzi, doświadczenia oraz oprogramowania pozwalającego na adaptację nowego sprzęgła. Bez tego skrzynia może nie pracować poprawnie i ulec awarii. O ile sam zestaw sprzęgieł do DSG cenowo może być zbliżony do renomowanego sprzęgła z dwumasą dla diesla (1000-4000zł), to sama robocizna znacznie wzrasta ponad standardowe sprzęgło w skrzyni manualnej (800-3000zł).
Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes...
Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes...
Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes...
Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes...