Peugeot 3008 (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji samochodowej w Peugeot 3008?

Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Peugeot 3008 I i II w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.

 

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Peugeot 3008? 

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Peugeot 3008 I

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.6 THP 156KM 115kW 450-480 R134a
1.6 156KM 115kW
1.6 120KM 88kW
1.2 PureTech 130KM 96kW
1.6 VTI 120KM 88kW
1.6 THP 163KM 120kW
Diesel 1.6 HDI 109KM 80kW
1.6 HDi FAP 115KM 85kW
2.0 HDI 150KM 110kW
2.0 HDI 163KM 120kW
2.0 HDi FAP 150KM 110kW
1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Hybryda 2.0 HDi HYbrid4 163KM 120kW
2.0 Hybrid4 200KM 147kW

 

Peugeot 3008 II

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 1.2 PureTech 130KM 96kW 390-450 R134a/R1234yf
1.6 THP 165KM 121kW
1.6 PureTech 180KM 132kW
1.6 THP 180KM 132kW
Diesel 1.5 BlueHDI 130KM 96kW
1.6 BlueHDi 120KM 88kW
2.0 BlueHDi 150KM 110kW
2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Hybryda 1.6 HYBRID 225KM 165kW
HYbrid 225 PHEV 225KM 165kW

Co obejmuje standardowy i pełny serwis klimatyzacji samochodowej?

Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:

  • podłączenia maszyny obsługującej układ klimatyzacji,
  • wytworzenia próżni poprzez wypompowanie czynnika chłodzącego i oleju smarującego sprężarkę oraz pomiaru ich ilości,
  • sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji i usunięcia wilgoci
  • napełnienia układu wymaganą ilością czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego.

Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.

Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:

Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Peugeot 3008 I i II serwis klimatyzacji samochodowej

Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR. Peugeot 3008 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Ile trwa serwis klimatyzacji samochodowej?

Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.

Gdzie serwisować klimatyzację samochodową?

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Peugeot 3008 II benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Peugeot 3008 II benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

  Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM,...

więcej

Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....

więcej

Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 3008 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....

więcej

Peugeot 3008 II diesel - cena przeglądu okresowego małego

Peugeot 3008 II diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę