Renault Clio II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio II dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Przednia oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.1 58KM 43kW  
 
 
 
72 PLN 
 
 
 
 
 
 
 
114 PLN  
 
 
 
 
 
 
 130 PLN 
 
 
 
 
 
  
198 PLN
 
 
 
1.2 60KM 44kW
1.2 i 16V 75KM 55kW
1.4 75KM 55kW
1.4 16V 98KM 72kW
1.6 16V 110KM 81kW
Diesel 1.5 dCi 65KM 48kW
1.5 dCi 80KM 59kW
1.9 D 64KM 47kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Tylna oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.1 58KM 43kW 75 PLN 102 PLN 164 PLN 174 PLN
1.2 60KM 44kW        
1.2 i 16V 75KM 55kW 75 PLN 102 PLN  164 PLN 174 PLN
1.4 75KM 55kW        
1.4 16V 98KM 72kW  
 
  75 PLN
 
 
 
102 PLN 
 
 
 
 164 PLN
 
 
 
174 PLN 
 
1.6 16V 110KM 81kW
Diesel 1.5 dCi 65KM 48kW
1.5 dCi 80KM 59kW
1.9 D 64KM 47kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Clio II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Renault Clio II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Clio II to popularny mały samochód miejski. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku i trwała aż do 2010. Dostępny był w nadwoziach hatchback oraz sedan. Najmniejszy silnik benzynowy to 1.1 o mocy 58 KM, a największy 3.0 V6 255 KM, który przy tej masie samochodu zmienia go w pocisk. Dla oszczędnych przewidziano diesle o pojemności 1.5 dCi o mocy 65-100 KM i 1.9 64-80 KM.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i...

więcej

Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany sprzęgła

Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany sprzęgła

Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i...

więcej

Renault Clio (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Renault Clio (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i...

więcej

Renault Clio III - Cena wymiany świec żarowych

Renault Clio III - Cena wymiany świec żarowych

Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi generująca...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę