Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych o mocach od 150KM do 272KM oraz 6 silników diesla od 150KM do 286KM.
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ | |||
R134a |
||||||
Benzyna | 2.0 i 150KM 110kW |
745 |
||||
2.5 i 192KM 141kW | 745 | |||||
2.5 i 218KM 160kW | 745 | |||||
3.0 i 231KM 170kW | 745 | |||||
3.0 i 272KM 200kW | 745 | |||||
Diesel | 2.0d 150KM 110kW | 685 | ||||
3.0 d 204KM 150kW | 685 | |||||
3.0 d 218KM 160kW | 685 | |||||
3.0 sd 286KM 210kW | 685 | |||||
xDrive20d 177KM 130kW | 705 |
W powyszej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.
Białystok | 83-205 PLN | Umów wizytę |
Bydgoszcz | 102-187 PLN | Umów wizytę |
Gdańsk | 75-150 PLN | Umów wizytę |
Gorzów Wielkopolski |
125-400 PLN | Umów wizytę |
Katowice | 99-160 PLN | Umów wizytę |
Kielce | 87-353 PLN | Umów wizytę |
Kraków | 130-184 PLN | Umów wizytę |
Lublin | 100-200 PLN | Umów wizytę |
Łódź | 130-164 PLN | Umów wizytę |
Olsztyn | 110-177 PLN | Umów wizytę |
Poznań | 105-129 PLN | Umów wizytę |
Szczecin | 76-121 PLN | Umów wizytę |
Toruń | 50-250 PLN | Umów wizytę |
Warszawa | 120-249 PLN | Umów wizytę |
Wrocław | 133-250 PLN | Umów wizytę |
Zielona Góra | 100-150 PLN | Umów wizytę |
Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.
Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.
Gdzie nabić klimatyzację? | ||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.
Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.
BMW X3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, DS 7 Crossback, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC i Volvo...
Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, model upodobnił się do X5. W 2014 roku auto poddano faceliftingowi. Samochód oferowany był z 4 silnikami benzynowymi od...
Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, model upodobnił się do X5. W 2014 roku auto poddano faceliftingowi. Samochód oferowany był z 4 silnikami benzynowymi od...
BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1 a większym X5. Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, bliżej mu teraz do X5. W 2014 roku model przeszedł facelifting. Samochód oferowany był z 4 silnikami benzynowymi od 184KM do...