Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym odpowiednikiem Audi A4. Do oferty trafiło 16 silników benzynowych od 1.8 125KM do 4.2 V8 480KM oraz 7 silników diesla o pojemnościach 1.9 TDI i 2.5 TDI.
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ | |||
R134a |
||||||
Benzyna | 1.8 T 150KM 110kW |
800 |
||||
2.0 130KM 96kW | 560 | |||||
2.4 V6 165KM 121kW | 800 | |||||
2.7 V6 biturbo 230KM 169kW | 800 | |||||
2.7 V6 biturbo 250KM 184kW | 800 | |||||
2.8 V6 193KM 142kW | 800 | |||||
4.2 V8 340KM 250kW | 810 | |||||
Diesel | 1.9 TDI 110KM 81kW | 770 | ||||
1.9 TDI 130KM 96kW | 770 | |||||
2.5 V6 TDI 150KM 110kW | 570 | |||||
2.5 V6 TDI 163KM 120kW | 570 | |||||
2.5 TDI 180KM 132kW | 570 |
W powyższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.
Białystok | 83-205 PLN | Umów wizytę |
Bydgoszcz | 102-187 PLN | Umów wizytę |
Gdańsk | 75-150 PLN | Umów wizytę |
Gorzów Wielkopolski |
125-400 PLN | Umów wizytę |
Katowice | 99-160 PLN | Umów wizytę |
Kielce | 87-353 PLN | Umów wizytę |
Kraków | 130-184 PLN | Umów wizytę |
Lublin | 100-200 PLN | Umów wizytę |
Łódź | 130-164 PLN | Umów wizytę |
Olsztyn | 110-177 PLN | Umów wizytę |
Poznań | 105-129 PLN | Umów wizytę |
Szczecin | 76-121 PLN | Umów wizytę |
Toruń | 50-250 PLN | Umów wizytę |
Warszawa | 120-249 PLN | Umów wizytę |
Wrocław | 133-250 PLN | Umów wizytę |
Zielona Góra | 100-150 PLN | Umów wizytę |
Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.
Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.
Gdzie nabić klimatyzację? | ||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.
Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.
Audi A6 C6 to udoskonalona wersja swojego poprzednika. Model produkowano w latach 2004 – 2011. Przez ten czas samochód oferowany był z 10 silnikami benzynowymi od 2.0 TFSI do 5.2 V10 FSI 435KM oraz 8 silnikami diesla od 2.0 TDI 136KM do 3.0 V6 TDI 240KM.
Układ rozrządu zarządza pracą silnika, sterując czasem dostarczania mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindra oraz czasem wydechu spalin z komory spalania. Rozrząd ma swoją trwałość i podlega okresowej wymianie. Przegapienie terminu wymiany paska rozrządu grozi jego zerwaniem. Jeżeli do...
Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym odpowiednikiem Audi A4. Do oferty trafiło 16 silników benzynowych od 1.8 125KM do 4.2 V8 480KM oraz 7...
Audi A6 C6 to udoskonalona wersja swojego poprzednika. Model produkowano w latach 2004 – 2011. Przez ten czas samochód oferowany był z 10 silnikami benzynowymi od 2.0 TFSI do 5.2 V10 FSI 435KM oraz 8 silnikami diesla od 2.0 TDI 136KM do 3.0 V6 TDI 240KM.