W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ | |||
R134a |
||||||
Benzyna |
1.4 i 75KM 55kW |
635 |
||||
1.4 16V 90KM 66kW | 535 | |||||
1.5 90KM 66kW | 635 | |||||
1.5 i 114KM 84kW | 535 | |||||
1.6 i 105KM 77kW | 535 | |||||
1.6 i 116KM 85kW | 535 | |||||
1.6i 125KM 92kW | 535 | |||||
1.6 16VTi 160KM 118kW | 635 | |||||
1.8 16V VTi 169KM 124kW | 635 | |||||
Diesel |
2.0 86KM 63kW | 635 | ||||
2.0 TD 105KM 77kW | 635 |
Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.
Napełnianie klimatyzacji Białystok | 83-205 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Bydgoszcz | 102-187 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Gdańsk | 75-150 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Gorzów Wlkp. |
125-400 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Katowice | 99-160 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Kielce | 87-353 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Kraków | 130-184 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Lublin | 100-200 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Łódź | 130-164 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Olsztyn | 110-177 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Poznań | 105-129 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Szczecin | 76-121 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Toruń | 50-250 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Warszawa | 120-249 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Wrocław | 133-250 PLN | Znajdź serwis |
Napełnianie klimatyzacji Zielona Góra | 100-150 PLN | Znajdź serwis |
Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2 silniki diesla o mocach od 86KM do 100KM.
Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.
Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.
Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2 silniki...
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2 silniki...
Siódma generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 2000r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 2004r. W ofercie znajdowało się 5 odmian silnikowych o mocach od 90KM do 200KM oraz silnika...
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2 silniki...