W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
| Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ | |||
|
R134a |
||||||
|
Benzyna |
2.0 16V 150KM 110kW |
515 |
||||
| 2.4 i 16V LX 162KM 119kW | 515 | |||||
|
Diesel |
2.2 TD 140KM 103kW | 485 | ||||
Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.
| Napełnianie klimatyzacji Białystok | 83-205 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Bydgoszcz | 102-187 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Gdańsk | 75-150 PLN | Znajdź serwis |
|
Napełnianie klimatyzacji Gorzów Wlkp. |
125-400 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Katowice | 99-160 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Kielce | 87-353 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Kraków | 130-184 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Lublin | 100-200 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Łódź | 130-164 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Olsztyn | 110-177 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Poznań | 105-129 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Szczecin | 76-121 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Toruń | 50-250 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Warszawa | 120-249 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Wrocław | 133-250 PLN | Znajdź serwis |
| Napełnianie klimatyzacji Zielona Góra | 100-150 PLN | Znajdź serwis |
Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.

Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V II oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do 162KM oraz silnik wysokoprężny o mocy 140KM.
Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.
Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.
Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.
Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V II oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do 162KM oraz silnik wysokoprężny o mocy 140KM.
Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V III oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do 162KM oraz silnik wysokoprężny o mocy 140KM.
Honda CR-V to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Kia Sportage, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Toyota RAV4 i Volkswagen Tiguan. Honda...
Honda CR-V to japońskie auto osobowe typu SUV klasy kompaktowej produkowane od 1995 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan, coupe oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Toyota Rav4, Kia Sporatege czy Suzuki Grand...