BMW X1 I - Cena wymiany filtra powietrza

BMW X1 I - Cena wymiany filtra powietrza

Ile kosztuje wymiana filtra powietrza?

Paliwo
 
Silnik
 
Filtr powietrza
Najtańszy

Rekomendowany

Średni koszt +
wymiana
Benzyna


 
sDrive18i 150KM 110kW

 

 

 

 

 

 

52 PLN 

 

 

 

 

 

 

72 PLN

 

 

 

 

 

 

122 PLN

xDrive20i 184KM 135kW
xDrive25i 218KM 160kW
xDrive28i 245KM 180kW
xDrive28i 258KM 190kW
Diesel
 
sDrive18d 143KM 105kW
sDrive20d 177KM 130kW
xDrive18d 143KM 105kW
xDrive20d 177KM 130kW
xDrive23d 204KM 150kW

Cena wymiany filtra powietrza w BMW X1 I wraz z usługą wymiany została przedstawiona powyżej. W ostatecznej wycenie brany był pod uwage filtr rekomendowany. Wyceny przeprowadzono na najpopularniejszych jednostkach napędowych na rynku.

Ile trwa wymiana filtra powietrza?

Klient wybierać może pośród wielu znanych producentów filtrów takich jak: JC PREMIUM, Purflux, Mann-filter, Filtron oraz Bosch. Średni czas potrzebny na wymianę filtra w omawianym modelu to 25 minut. Cena usługi i części może się różnić w zależności od hurtowni w której zaopatruje się mechanik oraz od renomy warsztatu i jego lokalizacji.

Co to jest i do czego służy filtr powietrza?

Silnik spalinowy zbudowany jest z kilku układów, a jednym z nich jest układ dolotowy. Zadaniem układu dolotowego jest doprowadzenie powietrza do komory spalania, które jest niezbędne do zapłonu i spalania paliwa. Problem polega na tym, że środowisko komory spalania jest dość sterylne, podczas gdy powietrze które do niej trafia, pobierane jest z zanieczyszczonego środowiska zewnętrznego. Gdyby samochód nie był wyposażony w filtr powietrza, silnik w krótkim czasie uległ by zniszczeniu. Zadaniem filtra jest oczyszczenie powietrza z wszelkiego pyłu, zanieczyszczeń i mikro obiektów.

Jak działa filtr powietrza?

Filtry powietrza zbudowane są z kilku warstw filtrujących, na które stosowana jest często bawełna, celuloza, a czasami materiały sztuczne. Swoim wyglądem w znakomitej większości przypominają harmonijkę otoczoną gumową uszczelką. Filtry powietrza podzielić można na dwa rodzaje: suche – jednorazowe oraz mokre – wielokrotnego użytku. Te drugie najczęściej kojarzą się z tuningiem i jednocześnie wyższą ceną. Są jednak pewne różnice.

Gdzie wymienić filtr powietrza?

Co ile wymieniać filtr powietrza?

Standardowy filtr powietrza powinno wymieniać się według zaleceń producenta lub po przejechaniu ok. 15-30 tys. km. Jako, że filtr zostanie zapchany dużo szybciej podczas jazdy po zanieczyszczonym terenie, warto kontrolować go co kilka tysięcy kilometrów i na czas podjąć decyzję o jego wymianie.
Inwestycja w mokry filtr powietrza może się w pewnym sensie opłacać, ponieważ nie dość, że filtr ten ulega zapchaniu dużo później, bo po przejechaniu ok. 80 tys. km. to w dodatku można go prać. Do wyczyszczenia takiego filtra należy zakupić odpowiednią chemię. Potrzebny jest środek oczyszczający i rozpuszczający zanieczyszczenia oraz smar w spreyu do ponownego nawilżenia filtra.

Jakie są objawy zużytego filtra powietrza?

Jeżeli zlekceważymy interwały wymiany filtra powietrza, spodziewać się możemy problemów związanych z mocą silnika, wzrostem zużycia paliwa, a w konsekwencji awarii samych elementów jednostki napędowej. Brak mocy wynikający z ograniczonego dostępu do powietrza silnik będzie próbował kompensować zwiększając ilość podawanego paliwa, jednak w efekcie wzrośnie jedynie spalanie, a mocy i tak nie przybędzie. Nieprawidłowy proces spalania paliwa wpłynie wtedy na szybsze zużycie silnika.

Jak wymienić filtr powietrza?

Wymiana filtra powietrza wydaje się czynnością banalną, jednak nawet i tam na kierowcę czyhają pewne pułapki. Źle zamontowany filtr może przepuszczać powietrze nie filtrując go, umożliwiając dostęp zanieczyszczeń do silnika. Dodatkowo jakiekolwiek nieszczelności będą powodowały dostawanie się tak zwanego „lewego powietrza”, które zakłóci pracę przepływomierza i wpłynie na wielkość dawki paliwa. W efekcie silnik nie będzie równo pracował i straci moc. Najbezpieczniej jest zlecić wymianę filtra powietrza wykwalifikowanemu mechanikowi.

Wiesz już wszystko na ten temat?

UMÓW WYMIANĘ



Przeczytaj także

BMW X1 I - Cena diagnostyki komputerowej

BMW X1 I - Cena diagnostyki komputerowej

 Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli...

więcej

BMW X1 (E84, F48) - Cena wymiany rozrządu

BMW X1 (E84, F48) - Cena wymiany rozrządu

BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...

więcej

BMW X1 (E84, F48) - Cena wymiany oleju silnikowego

BMW X1 (E84, F48) - Cena wymiany oleju silnikowego

BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...

więcej

BMW X1 - Cena wymiany płynu hamulcowego

BMW X1 - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę