Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Skoda Superb I, II i III.
Skoda Superb I | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.8 T 150KM 110kW |
420 PLN |
735 PLN |
|||
2.0 115KM 85kW | ||||||
2.8 193KM 142kW | ||||||
Diesel | 1.9 TDI 101KM 74kW | |||||
1.9 TDI PD 131KM 96kW | ||||||
2.0 TDI DPF 140KM 103kW | ||||||
2.5 V6 TDI 155KM 114kW | ||||||
2.5 V6 TDI 163KM 120kW |
Skoda Superb II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 TSI 125KM 92kW |
512 PLN |
870 PLN |
|||
1.8 TSI 152KM 112kW | ||||||
1.8 TSI 160KM 118kW | ||||||
2.0 TSI 200KM 147kW | ||||||
3.6 FSI 4x4 260KM 191kW | ||||||
Diesel | 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW | |||||
1.9 TDI PD 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW | ||||||
Skoda Superb III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 TSI 180KM 132kW | 387 PLN (233) |
557 PLN | ||
1.4 TSI 150KM 110kW | 334 PLN (189) |
504 PLN | |||
2.0 TSI 280KM 206kW | 422 PLN (337) |
592 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 387 PLN (290) |
557 PLN | |||
2.0 TSI 272KM 200kW | 422 PLN (337) |
592 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 334 PLN (188) |
504 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 190KM 140kW | 335 PLN (194) |
505 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 334 PLN (195) |
504 PLN | |||
2.0 TDI SCR 200KM 147kW | 387 PLN (250) |
557 PLN | |||
1.6 TDI 120KM 88kW | 388 PLN (234) |
558 PLN | |||
Hybryda |
1.4 TSI Plug-In Hybrid 218KM 160kW | 387 PLN (216) |
557 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Skoda Superb I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Skoda Superb I | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + |
|||||
Benzyna |
1.8 T 150KM 110kW |
246 PLN |
535 PLN |
|||
2.0 115KM 85kW | ||||||
2.8 193KM 142kW | ||||||
Diesel | 1.9 TDI 101KM 74kW | |||||
1.9 TDI PD 131KM 96kW | ||||||
2.0 TDI DPF 140KM 103kW | ||||||
2.5 V6 TDI 155KM 114kW | ||||||
2.5 V6 TDI 163KM 120kW |
Skoda Superb II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 TSI 125KM 92kW |
306 PLN |
600 PLN |
|||
1.8 TSI 152KM 112kW | ||||||
1.8 TSI 160KM 118kW | ||||||
2.0 TSI 200KM 147kW | ||||||
3.6 FSI 4x4 260KM 191kW | ||||||
Diesel | 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW | |||||
1.9 TDI PD 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW | ||||||
Skoda Superb III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 TSI 180KM 132kW | 323 PLN (204) |
493 PLN | ||
1.4 TSI 150KM 110kW | 282 PLN (136) |
452 PLN | |||
2.0 TSI 280KM 206kW | 323 PLN (207) |
493 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 324 PLN (213) |
494 PLN | |||
2.0 TSI 272KM 200kW | 323 PLN (203) |
493 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 282 PLN (137) |
452 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 190KM 140kW | 283 PLN (154) |
453 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 282 PLN (155) |
452 PLN | |||
2.0 TDI SCR 200KM 147kW | 324 PLN (213) |
494 PLN | |||
1.6 TDI 120KM 88kW | 323 PLN (214) |
493 PLN | |||
Hybryda |
1.4 TSI Plug-In Hybrid 218KM 160kW | 283 PLN (182) |
453 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Skoda Superb I, II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Skoda Superb to czeski samochód klasy średniej produkowany od 2001 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 3 generacje modelu. Superb produkowana jest w nadwoziu liftback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Ford Mondeo i Mazda 6.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z Volkswagenem Passatem oraz Audi A4. Produkcję auta zakończono w 2008 roku. W ofercie dostępne były 3 wersje...
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z Volkswagenem Passatem oraz Audi A4. Produkcję auta zakończono w 2008 roku. W ofercie dostępne były 3 wersje...
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z Volkswagenem Passatem oraz Audi A4. Produkcję auta zakończono w 2008 roku. W ofercie dostępne były 3 wersje...
Pierwsza generacja modelu Superb została zaprezentowana w roku 2001. Okres produkcji trwał 7 lat. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płyte podłogową koncernu Volkswagen AB razem z Volkswagenem Passatem oraz Audi A4. W ofercie posiadał 3 wersje silników benzynowych o...