Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w Peugeot 307 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Peugeot 307 I | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana | |||
Benzyna |
1.4 8V 75KM 55kW |
192 PLN |
312 PLN |
382 PLN |
595 PLN |
|
1.6 16V 109KM 80kW | ||||||
2.0 16V 136KM 100kW | ||||||
Diesel | 1.4 HDi 8V 68KM 50kW | |||||
1.6 HDi 16V 109KM 80kW | ||||||
2.0 HDi 8V 90KM 66kW | ||||||
2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW | ||||||
Peugeot 307 II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
1.4 16V 88KM 65kW |
192 |
312 |
382 |
595 |
|
1.6 16V 109KM 80kW | ||||||
2.0 16V 140KM 103kW | ||||||
Diesel | 1.6 HDi 16V 90KM 66kW | |||||
1.6 HDi 16V 109KM 80kW | ||||||
2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW | ||||||
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 307 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Wyższa cena tylnych tarcz hamulcowych wynika ze zintegrowania tarczy hamulcowej z piastą.
Peugeot 307 I | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt całkowity | |||
Benzyna |
1.4 8V 75KM 55kW |
458 PLN |
900 PLN |
1044 PLN |
1143 PLN |
|
1.6 16V 109KM 80kW | ||||||
2.0 16V 136KM 100kW | ||||||
Diesel | 1.4 HDi 8V 68KM 50kW | |||||
1.6 HDi 16V 109KM 80kW | ||||||
2.0 HDi 8V 90KM 66kW | ||||||
2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW | ||||||
Peugeot 307 II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
1.4 16V 88KM 65kW |
458 |
900 |
1044 |
1143 |
|
1.6 16V 109KM 80kW | ||||||
2.0 16V 140KM 103kW | ||||||
Diesel | 1.6 HDi 16V 90KM 66kW | |||||
1.6 HDi 16V 109KM 80kW | ||||||
2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW | ||||||
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 307 I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Peugeot 307 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2001 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, combi, cabrio-coupe i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Renault Megane, Toyota Corolla i Volkswagen Golf. Peugeot 307 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II zmienił się po liftingu, który przeprowadzono w 2005 roku. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 88KM do 140...
Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II zmienił się po liftingu, który przeprowadzono w 2005 roku. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 88KM do 140...
Peugeot 307 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2001 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, combi, cabrio-coupe i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Renault Megane, Toyota...
W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...