Skoda Fabia I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych?

Cena wymiany tarcz hamulcowych w Skoda Fabia I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.2 i 54KM 40kW

 

172 PLN
(83)

 

 

 

 

 

 

326 PLN
(176)

 

 

 

 

 

 

752 PLN
(313)

 

 

 

 

 

 

586 PLN

1.2 i 64KM 47kW
1.4 60KM 44kW
1.4 68KM 50kW

262 PLN
(83)

1.4 16V 75KM 55kW

 

172 PLN
(83)

1.4 16V 101KM 74kW
Diesel 1.4 TDI 70KM 51kW
1.4 TDI 75KM 55kW 262 PLN
(83)
1.4 TDI 80KM 59kW 172 PLN
(83)
1.9 SDI 64KM 47kW 262 PLN
(83)
1.9 TDI 101KM 74kW 172 PLN
(83)

Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Skoda Fabia I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.2 i 54KM 40kW

 

146 PLN
(61)

 

 

 

 

 

 

202 PLN
(122)

 

 

 

 

 

 

352 PLN
(202)

 

 

 

 

 

 

408 PLN

1.2 i 64KM 47kW
1.4 60KM 44kW
1.4 68KM 50kW 176 PLN
(61)
1.4 16V 75KM 55kW

 

110 PLN
(61)

1.4 16V 101KM 74kW
Diesel 1.4 TDI 70KM 51kW
1.4 TDI 75KM 55kW 190 PLN
(61)
1.4 TDI 80KM 59kW 110 PLN
(61)
1.9 SDI 64KM 47kW 190 PLN
(61)
1.9 TDI 101KM 74kW 110 PLN
(61)
 

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana tarcz hamulcowych?

Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Skoda Fabia I wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Kiedy wymieniać tarcze hamulcowe?

Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.

Skoda Fabia I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004 roku model poddano faceliftingi. W ofercie były silniki benzynowe o mocach od 54KM do 101KM oraz silniki diesla o mocach od 64KM do 101KM.

Co ile wymieniać tarcze hamulcowe?

Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.

 

 



Przeczytaj także

Skoda Fabia II - Cena ustawienia zbieżności kół

Skoda Fabia II - Cena ustawienia zbieżności kół

 Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004 roku model poddano faceliftingi. W ofercie były silniki benzynowe o mocach od 54KM do 101KM oraz...

więcej

Skoda Fabia III benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Skoda Fabia III benzyna - cena przeglądu okresowego małego

  Skoda Fabia III to generacja aktualnie sprzedawana w salonach czeskiego producenta. Na co dzień konkuruje z Seatem Ibizą czy Volkswagenem Polo. Produkcja trwa od 2014 po dzień dzisiejszy, a auto dostępne jest w wariancie hatchback oraz kombi. Pod maską znaleźć można 2 silniki diesla o...

więcej

Skoda Fabia III benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Skoda Fabia III benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

 Skoda Fabia III to generacja aktualnie sprzedawana w salonach czeskiego producenta. Na co dzień konkuruje z Seatem Ibizą czy Volkswagenem Polo. Produkcja trwa od 2014 po dzień dzisiejszy, a auto dostępne jest w wariancie hatchback oraz kombi. Pod maską znaleźć można 2 silniki diesla o...

więcej

Skoda Fabia II - Cena wymiany płynu hamulcowego

Skoda Fabia II - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004 roku model poddano faceliftingi. W ofercie były silniki benzynowe o mocach od 54KM do 101KM oraz...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę