Toyota Auris I - Cena wymiany klocków hamulcowych

 

Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz 4 silniki diesla od 90KM do 177KM.

 Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania. Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Toyota Auris I dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana

Benzyna
 
1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW

 

 

 

111 PLN

 

 

 

235 PLN
 
  

 

 

 

276 PLN

 

 

 

319 PLN

1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW
1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
1.6 Valvematic 132KM 97kW
Diesel 1.4 D-4D 90KM 66kW
2.0 D-4D 125KM 92kW
2.2 D-CAT 177KM 130kW

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Toyota Auris I dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana

Benzyna
 
1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW

 

 

 

84 PLN

 

 

 

180 PLN
 
  

 

 

 

195 PLN

 

 

 

288 PLN

1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW
1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
1.6 Valvematic 132KM 97kW
Diesel 1.4 D-4D 90KM 66kW
2.0 D-4D 125KM 92kW
2.2 D-CAT 177KM 130kW

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu. Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Toyota Auris I wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 45 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

 




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

Instalacja LPG – fakty i mity

Instalacja LPG – fakty i mity

Ceny paliw od zawsze spędzają kierowcom sen z powiek. Wielu posiadaczy aut stosuje różne metody, aby jak najmniej tracić na eksploatacji. Jednym z najbardziej popularnych sposobów jest instalacja LPG – litr gazu kosztuje w końcu o wiele mniej, niż benzyny. Technologia instalacji LPG jest coraz...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ