Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w Toyota Auris I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
| Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
| Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
||
Benzyna |
1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW |
- |
235 PLN |
900 PLN |
861 PLN |
| 1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW | |||||
| 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW | |||||
| 1.6 Valvematic 132KM 97kW | |||||
| Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW | ||||
| 2.0 D-4D 125KM 92kW | |||||
| 2.2 D-CAT 177KM 130kW | |||||
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Toyota Auris I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
| Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
| Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
||
Benzyna |
1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW |
- |
324 PLN |
692 PLN |
648 PLN |
| 1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW | |||||
| 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW | |||||
| 1.6 Valvematic 132KM 97kW | |||||
| Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW | ||||
| 2.0 D-4D 125KM 92kW | |||||
| 2.2 D-CAT 177KM 130kW | |||||
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Toyoty Auris I wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.

Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz 4 silniki diesla od 90KM do 177KM.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM...
Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz 4...
Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz 4...
Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz...