Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w Toyota Avensis II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt całkowity | |||
Benzyna |
1.6 VVT-i 110KM 81kW |
304 PLN |
512 PLN |
972 PLN |
852 PLN |
|
1.8 VVT-i 129KM 95kW | ||||||
2.0 VVT-i 147KM 108kW | ||||||
2.4 i 16V D-4 163KM 120kW | ||||||
Diesel | 2.0 D-4D 116KM 85kW | |||||
2.0 D-4D 126KM 93kW | ||||||
2.2 D-4D 150KM 110kW | ||||||
2.2 D-4D 177KM 130kW |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Toyota Avensis II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt całkowity | |||
Benzyna |
1.6 VVT-i 110KM 81kW |
194 PLN |
440 PLN |
832 PLN |
691 PLN |
|
1.8 VVT-i 129KM 95kW | ||||||
2.0 VVT-i 147KM 108kW | ||||||
2.4 i 16V D-4 163KM 120kW | ||||||
Diesel | 2.0 D-4D 116KM 85kW | |||||
2.0 D-4D 126KM 93kW | ||||||
2.2 D-4D 150KM 110kW | ||||||
2.2 D-4D 177KM 130kW |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Toyoty Avensis II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została odświeżona przez co stała się bardziej spójna. W 2006 roku auto poddano faceliftingowi. W ofercie Toyota Avensis II było 5 silników od 110KM do 170KM oraz 4 silniki diesla od 116KM do 177KM.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została odświeżona przez co stała się bardziej spójna. W 2006 roku auto poddano faceliftingowi. W ofercie Toyota...
Prezentowana Toyota Avensis T27 to III generacja tego modelu. Jej produkcja ruszyła już w 2009 roku, jednak omawiany wariant to model po drugim faceliftingu produkowany od 2015 roku. Samochód dostępny był w nadwoziu kombi oraz sedan, a pod maskę trafiło 7 silnikow. 3 benzynowe o pojemności...
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została odświeżona przez co stała się bardziej spójna. W 2006 roku auto poddano faceliftingowi. W ofercie Toyota...
Prezentowana Toyota Avensis T27 to III generacja tego modelu. Jej produkcja ruszyła już w 2009 roku, jednak omawiany wariant to model po drugim faceliftingu produkowany od 2015 roku. Samochód dostępny był w nadwoziu kombi oraz sedan, a pod maskę trafiło 7 silnikow. 3 benzynowe o pojemności 1.6...