Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w BMW X1 E84 i F48.
BMW X1 E84 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
sDrive18i 150KM 110kW |
614 PLN |
1054 PLN |
|||
xDrive20i 184KM 135kW | ||||||
xDrive25i 218KM 160kW |
642 PLN |
1014 PLN |
||||
xDrive28i 245KM 180kW | ||||||
xDrive28i 258KM 190kW | 814 PLN (332) |
1246 PLN | ||||
Diesel |
sDrive18d 143KM 105kW |
614 PLN |
1054 PLN |
|||
sDrive20d 177KM 130kW | ||||||
xDrive18d 143KM 105kW | ||||||
xDrive20d 177KM 130kW | ||||||
xDrive23d 204KM 150kW | 724 PLN (272) |
1096 PLN |
BMW X1 F48 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 sDrive 18i 140KM 103kW | 518 PLN (321) |
718 PLN | ||
2.0 sDrive20i 192KM 141kW | 479 PLN (318) |
679 PLN | |||
1.5 sDrive18i 136KM 100kW | 502 PLN (349) |
702 PLN | |||
2.0 25i 231KM 170kW | 480 PLN (359) |
680 PLN | |||
Diesel |
2.0 sDrive18d 150KM 110kW | 502 PLN (318) |
702 PLN | ||
1.5 sDrive16d 116KM 85kW | 480 PLN (321) |
680 PLN | |||
2.0 sDrive20d 190KM 140kW | 419 PLN (349) |
619 PLN | |||
2.0 25d 231KM 170kW | 892 PLN (602) |
1092 PLN | |||
Hybryda |
1.5 25e 220KM 162kW | 480 PLN (319) |
680 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X1 E84 i F48 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
BMW X1 E84 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
sDrive18i 150KM 110kW |
490 PLN |
820 PLN |
|||
xDrive20i 184KM 135kW | ||||||
xDrive25i 218KM 160kW | ||||||
xDrive28i 245KM 180kW | ||||||
xDrive28i 258KM 190kW | ||||||
Diesel |
sDrive18d 143KM 105kW | |||||
sDrive20d 177KM 130kW | ||||||
xDrive18d 143KM 105kW | ||||||
xDrive20d 177KM 130kW | ||||||
xDrive23d 204KM 150kW |
BMW X1 F48 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 sDrive 18i 140KM 103kW | 293 PLN (216) |
493 PLN | ||
2.0 sDrive20i 192KM 141kW | 288 PLN (206) |
488 PLN | |||
1.5 sDrive18i 136KM 100kW | 275 PLN (127) |
475 PLN | |||
2.0 25i 231KM 170kW | 294 PLN (221) |
494 PLN | |||
Diesel |
2.0 sDrive18d 150KM 110kW | 276 PLN (206) |
476 PLN | ||
1.5 sDrive16d 116KM 85kW | 293 PLN (216) |
493 PLN | |||
2.0 sDrive20d 190KM 140kW | 294 PLN (203) |
494 PLN | |||
2.0 25d 231KM 170kW | 469 PLN (420) |
669 PLN | |||
Hybryda |
1.5 25e 220KM 162kW | 268 PLN (235) |
418 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW X1 E84 i F48 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli...
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli...
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli od...