Mercedes GLK 350 4-matic rocznik 2011 przerobiony na gaz Lovato
Witam,
w Mercedesie GLK 350 4-matic rocznik 2011, obecny przebieg 140 000 założona jest instalacja gazowa LOVATO. Samochód jeździł bez zarzutu, lecz od jakiegoś czasu pojawiają się błędy z modułu sterowania ME97, jak :
1077 zawór systemu odprowadzania par paliwa za wysoki przepust
0641 wykryte przerwanie zapłonu, cylinder 3
0625 wykryte przerwanie zapłonu
objawiające się żółtą lampką kontrolną symbolu silnika. Inspekcja gazu nic nie wykazała, Świece wymieniłem. Inspekcja w innym warsztacie o dobrej opinii także nie wykazała poważniejszego błędu w samej pracy silnika. Powiedziano mi, że czujnik umiejscowiony przy odsysaniu gazów paliwa może być zbyt czuły i nie uwzględniać sytuacji z gazem - samochód został przecież przerobiony na gaz !
Niemniej nie chciałbym jeździć cały czas z żółtą lampką, bo tracę tym ważny wskaźnik, gdy doszłoby do innej usterki. Poza tym, nie wiem, jak samochód jeździł tak długo (ponad 50 000) bez żadnego błędu.
Czy należy ten zawór odprowadzania par paliwa wymienić ? Czy wymienić czujnik ? Czy lepsza instalacja gazowa mogłaby rozwiązać problem ? W obecnej wymieniłem wszystkie gumowe rurki, bo były sparciałe.
Poza tą lampką silnik działa bez zarzutu.
Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam
Zbigniew Lisiecki
os. Wichrowe Wzgórze 10, Poznań
Po usunięciu błędów należałoby pojeździć tylko na benzynie i sprawdzić czy również zapali się check jeżeli nie to wówczas należy szukać w instalacji gazowej
ul. Kaliska 13, Warszawa
JAkim testerem odczytywane były błędy ? Wątpliwość budzą nr błędów i ich opisy. Czy silnik pracuje równo czy czasami szarpie ? Podpowiedź kolegi z ACB jak najbardziej słuszna.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.