Ford C-MAX II 1.6 Duratec 125KM 92kW. Rok produkcji 2014
Witam. Jeszcze na gwarancji zimą 2017 trzykrotnie zapalała się kontrolka silnika. W ASO za pierwszym razem wymienili lambdę, za drugim razem jakiś moduł. Dopiero za trzecim razem posłuchali mnie, że kontrolka zapala się zawsze podczas dużej wilgotności oraz opadów i stwierdzili korozję kabli. Wymienili całą wiązkę. Jeździłem tak aż do lipca 2018 kiedy to jadąc na wczasy nad morze cały czas w deszczu kontrolka zapaliła się ponownie. Diagności w ASO Gdynia stwierdzili usterkę katalizatora i skasowali błąd. Nie wymieniłem katalizatora i przejechałem około 15 tys km, aż do następnego wyjazdu na wczasy w lipcu 2019. Po wypoczynku w górach jechałem nad morze znowu w deszcz i zapaliła się kontrolka. ASO tym razem w Szczecinie znowu stwierdziło katalizator. Zarówno w ADO w Gdyni jak i w Szczecinie zwracałem uwagę, że kontrolka zapala się w deszcz. Nadmieniam, że nie ma żadnych innych objawów typu zwiększone spalanie czy spadek mocy silnika. Nie wiem czy to ważne, ale zawsze tankuję na bp, a jadąc na wczasy leję 98. Jakoś nie wierzę w ten katalizator, gdyż aktualny przebieg to 73 tys. km. POMOCY!
Przemysłowa 41, Tychy
Katalizator jest możliwy gdyż te silniki lubią spalać olej co znacznie skraca żywotność katalizatora.
Błąd z katalizatora również może powstawać w wyniku zaburzenia spalania mieszanki paliwowej - do sprawdzenia układ zapłonowy.
F. Philipsa 8, Piła
witam , niestety kolega ma rację , nie można wykluczyć katalizatora , tym nie mniej zastanawiająca jest ta zależność od deszczu - wilgoci , niestety druga opcja to pozostaje korozja przewodów w wiązce ,
Przechodnia 14, Węgrów
Ten katalizator albo druga sonda świruje
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.