Ford Focus mk2, 2005 2.0 145KM
Witam. Przymierzam się do zakupu Forda Focusa Mk2 (2005-2007) 2.0 Duratec 145KM. Czy ten silnik jest polecany w porównaniu do 1.6 100KM? Samochód używany byłby więcej na trasie niż w mieście. I pytanie, czy to prawda, że tylne zawieszenie bardzo rdzewieje przez co konieczny jest jego bardzo kosztowny remont? Dziękuję za odpowiedzi, Pozdrawiam.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Zawieszenie w tym samochodzie naprawia się ze względu na zużycie elementów metalowo-gumowych. Koroduje ono po wierzchu ale w większości przypadków ta korozja nie ma wpływu na konieczności wymiany. Oba silniki teoretycznie powinny być podobne jeśli chodzi o trwałość.
Przechodnia 14, Węgrów
Tak, tylne zawieszenie w Focusach jest drogie- to wielowahaczowy układ, choć dość trwały. Problemem jest to, że praktycznie zawsze śruby trzeba wycinać ze względu na korozję, przez co konieczny jest zakup nowych a te są drogie. Silniki benzynowe są bezproblemowe, dodatkowo 2.0 na łańcuchu.
Łąkowa 46, Bolesławiec
Bardzo dobre silniki ale warto również podjechać dodatkowo na test diagnostyczny komputerem jak i sprawdzenie na ścieżce przeglądowej.Pozdrawiam
Tarnogórska 20 a, Warszawa
Witaj, silnik 2,0 HE to bardzo dobra i wytrzymała konstrukcja z rozrządem łańcuchowym. Po około 150 tys. km może zaistnieć konieczność wymiany lub naprawy kolektora dolotowego - wypracowane zamocowania przepustnic zmiennej geometrii. Zawieszenie tylne to tuleje metalowo gumowe i konieczność wymiany tych wahaczy, których nie uda się odkręcić.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.