Mazda 3 hatchback 2.0 165 KM 2014 manual
Podczas hamowania silnikiem, na 6 biegu między prędkością 90 a 70km/h silnik zaczyna lekko wyć. Po dodaniu gazu ten problem znika. W czym problem? Czy głównie chodzi o to, że to za wysoki bieg na te prędkości?
Myśliwska 15, Legionowo
wedłóg mnie za wysoki bieg na te prędkości , jakie wtedy masz obroty na 6 biegu
Sosnowa 22, Ełk
Prawdopodobnie zbyt wysoki bieg na te prędkość. Proszę spróbować na innym biegu
Kowalew ul.Koscielna 6, Kowalew
Sprawdz na innym biegu przy tej predkosci. Czasem opony tak slychac.
Aleja Kołłątaja 97, Będzin
Podzielam zdanie poprzedników, zbyt wysoki bieg przy tej prędkości.
Strzelce Krajeńskie, Police
Witam! Szanownych Państwo potencjalnych klientów Check Point Pracownia Samochodowa.
Głośna praca skrzyni biegów to nigdy nie jest zdrowy objaw. Na szczęście czasem mylimy źródło niepokojących dźwięków i to, co wydaje się odgłosami ze skrzyni biegów, tak naprawdę jest odgłosem nieprawidłowego działania tańszych podzespołów auta. A czy Szanowni Państwo pamiętacie dźwięk pierwszego biegu w poczciwym Maluchu – Fiacie 126p? Charakterystyczny dźwięk mechanizmu w tym przypadku jest czymś zupełnie naturalnym. Podobne dźwięki pojawiają się i w nowszych autach, gdy szybko jedziemy na wstecznym. To też normalne. Gorzej, jeśli podobne wycie lub wyraźny szum (o różnym natężeniu i w różnych tonach) pojawia się podczas jazdy na wprost i jest wyraźnie lepiej słyszalny na jednym z biegów (dwójce, trójce czy np. piątce) niż na pozostałych przełożeniach. Tak tak tak... to jednak brzmi uszkodzone łożysko lub zużyte koło zębate jednego z przełożeń w skrzyni biegów. ( Gdy dodajemy obciążenie i lub hamujemy na silniku). Czasem trudno nazwać dźwięk dochodzący ze skrzyni biegów i użytkownicy samochodów, w których „kończy się” skrzynia mówią po prostu, że podczas jazdy na jednym z biegów (a czasem niezależnie od wybranego przełożenia skrzyni biegów) po prostu jest głośniej w aucie. Tak czy inaczej jest, niestety, czym się przejmować.
Zużyte zęby przekładni (a zużywają się one albo w wyniku wysokiego przebiegu, albo z powodu innej usterki skrzyni powodującej, że biegi wchodzą ze zgrzytaniem) mają to do siebie, że gdy już zacznie się proces zniszczenia, postępuje on coraz szybciej. Im dłużej zwlekamy z naprawą (naprawa skrzyni biegów, zwłaszcza w początkowej fazie usterki, jest jak najbardziej możliwa!), tym większe ryzyko, że jednak zbyt wiele elementów ulegnie zużyciu. Jeśli zbyt wiele opiłków dostaje się do oleju (z czasem przechwytuje je magnes, ale nie od razu) niszczą się m.in., synchronizatory, które co do zasady wykonane są z delikatnych materiałów.
Jeśli chodzi o awarie łożysk poszczególnych przełożeń w skrzyni biegów (obecnie jedna z najczęściej występujących usterek), to jest to tego rodzaju awaria, którą słychać jako „dudnienie”, „szum”, „wycie” itp. jednostajne odgłosy ze skrzyni biegów podczas jazdy. Z czasem skrzynia może stać się głośniejsza niż silnik. Hałas to jedno, a tworzące się w mechanizmie luzy, to drugie. W skrzyni biegów działają potężne siły, dopóki luzów nie ma, wszystko „trzyma się kupy”. Gdy w łożysku oprócz oporów i hałasów zaczynają powstawać luzy, podczas zmiany obciążeń wynikających z dodawania i odejmowania gazu może zacząć wyrabiać się gniazdo łożyska. Jeśli gniazdo jednego z łożysk się wyrobi, do wymiany jest także obudowa skrzyni biegów. Naprawa jest droga, często nieopłacalna. Słyszycie nietypowe odgłosy? Zapytajcie swojego mechanika, co o nich sądzi.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.