POWRÓT

Pytania kierowców (12)

  • Alfa Romeo 166: Jakie klocki hamulcowe? Brembo/ATE/Bosch?

    Przymierzam się do wymiany tarcz hamulcowych, i zastanawiam się nad Brembo, ATE i Bosch. Co ciekawe (dla mnie), Brembo zawsze kojarzyło mi się ze sportowymi samochodami, a tymczasem tarcze znalazłem tańsze niż ATE. Co polecacie?

    Odpowiedzi (10)


  • Citroen C5 II 2006: Wskazówka prędkościomierza błędnie pokazuje prędkość lub wcale

    Witam, podczas jazdy po przekroczeniu ok 100 km/h, jak zacząłem zwalniać to wskazówka prędkościomierza zaczęła spadać, po czym zatrzymała się przy ok 90 i podskakiwała lekko w góre, tak jak by coś blokowało ją i uniemożliwiało dalsze spadanie wraz z prędkością. W efekcie kolejne przyspieszenia doprowadziły do wskazywania prędkości np. 210 km/h podczas jazdy 130. Po kilku zmianach prędkości wskazówka zupełnie opadła na dół w pozycję poniżej zero. Podnosi się lekko podczas przyspieszania ale potem znowu opada poniżej zera, lub w ogóle się nie podnosi. Wiem, że w tych zegarach jest silniczek prędkościomierza, czy to właśnie on się uszkodził? Podobno popularna usterka w tym modelu (tak wyczytałem). Czy jednak to mógł być czujnik prędkości koło skrzyni biegów? Pozdrawiam

    Odpowiedzi (5)


  • BMW 118i 2.0 Benzyna e87: Remont silnika

    Mam do remontu silnik n46 w bmw e87 2006 rok w 2.0 benzynie. Do zrobienia pierścienie, głowica + rozrząd, w gre wchodzi wymiana valvetronica ale już go zakupiłem chodzi o montaż i adaptacje. Mam budżet na poziomie 4tys, ktoś pomoże?

    Odpowiedzi (4)


  • Seat Leon 1.6 TDI 2017: wymiana oleju po 2000 km?

    Witam, odebrałam niedawno nowy samochód z salonu i sprzedawca zakomunikował, że warto byłoby po okresie docierania ok 2000 km wymienić olej silnikowy. Jeszcze się z czymś takim nie spotkałam, aby po takim okresie wymieniać olej. Czy to nie próba naciągnięcia na koszty?

    Odpowiedzi (3)


  • BMW E90 2.0D : powody zapiekania kierownic turbiny

    Witam, słyszałem o takiej usterce jak zapieczenie kierownic turbiny. Przez to doładowanie jest poźniej. Dodatkowo, że można do tego doprowadzić jeżdząc tylko po mieście. Z czego wynika zapieczenie kierownic turbiny? Za mało wkręcania, czy właśnie za dużo? Czy jeszcze co innego? Dziękję za doedukowanie.

    Odpowiedzi (3)


  • ssanngyong rexton 270xdi 2004r: temperatura na 5 biegu rosnie

    ssangyong rexton 2004 , 270xdi. mam taki problem ,przy jezdzie na czwartym biegu wskażnik temperatury w normie ,przy jeżdzie np. 110 km na piątym biegu wskazanie temperarury rosnie , po powrocie na czwórkę cofa się do normy. obroty około 2000. gdzie szukać wady? za pomoc dziękuję.

    Odpowiedzi (2)


  • Ford Mondeo MK4 2.0TDCI 140KM: Olej w zbiorniku wyrownawczym

    W Fordzie pojawił się olej w zbiorniku z płynem wyrównawczym. Brak osadu na korku wlewu oleju. Co to może oznaczać?

    Odpowiedzi (5)


  • Renault Megane II rok 2003: krótkie sprzęgło i dziwny gaz

    witam-posiadam Renault Megane II czy one tak dziwne mają sprzegła krótkie u samej góry i czy dodawanie gazu sterowane potencjometrem w pedale tak inaczej troche i dziwnie działa

    Odpowiedzi (3)


  • Mercedes vito 2000: śruby mocujące wtryski w głowicy

    Witam, co zrobić gdy w głowicy nie trzyma śruby mocujące wtrysk? Proszę o poradę.

    Odpowiedzi (3)


  • Golf 4, 1999r.: 1,8T 20V nieszczelny układ dolotowy jak zdiagnozować

    Pytanie: czy test szczelności dolotu można wykonać jedynie za pomocą kompresora wpiętego w układ? Czy jest jakaś inna mniej profesjonalna metoda? Jest straszny problem z tym żeby w moich stronach kogoś złapać - jakiś serwis i dobrze sprawdzić, a słychać świszczące powietrze podczas przyspieszania (silnik 1,8T 20V)

    Odpowiedzi (2)


  • Peugeot BOXER 2012: migająca kontrolka oleju

    Kontrolka oleju zaczęła migotać, ilość oleju jest prawidłowa, dotyczy to Peugeota Boxera 2012r, od ostatniej wymiany oleju przejechano 15 000km.

    Odpowiedzi (5)


  • VW Golf V Plus 2007r.: pedał hamulca wpada w podłogę

    Posiadam Gofla Plus, od zakupu zmagam się z problemem z hamulcami. Samochód hamuje, abs działają. Problem polega na tym, że bardzo często pedał hamulca wpada w podłogę, nie jest to zawsze ( czasem złapie od razu normalnie) ale najczęściej tak się dzieje, gdy napompuję pedał podczas hamowania (nacisnę 2-3 razy) pedał się znacząco unosi, ale niestety zatrzymując się na światłach pedał znacząco opada aż do podłogi, gdy napompuję wzrasta ale znów opada. Serwo wydaje się być sprawne bo jak auto jest zgaszone pedał jest bardzo twardy i podczas zapalania opada. Układ odpowietrzany dwa razy, przelane duże ilości płynu lecz to nic nie pomogło, wycieków nie ma. Czasem gdy napompuje pedał i wcisnę go z całej siły czuć jakby lekko się przepychał. Czy możliwe, że jest to przypadek przepuszczania pompy hamulcowej między sekcjami? Kolejne co zauważyłem to ręczny trzyma i łapie dość szybko, lecz gdy pedał hamulca wpada i wcisnę go do końca to hamulec ręczny zaciąga się bardzo wysoko i nie jest już tak mocny, ale gdy zgaszę auto i puszczę hamulec rączka ręcznego znów zaciąga się delikatnie i auto stoi w miejscu.

    Odpowiedzi (4)


<>
ODPOWIEDZI