POWRÓT

Pytania kierowców (1)

  • Mitsubishi Lancer 1.6 98 km 2004 r: Pierścienie czy uszczelniacze zaworów?

    Witam, jakiś czas temu kupiłem samochód (rocznik 2004, przebieg 195 000), silnik 4G18 ostatnio zauważyłem, że od czasu zakupu, czyli jakieś 600 km temu z poziomu pomiędzy max. A min stan oleju zszedł na minimum. Zagłębiając się trochę w temat, postanowiłem wymienić świece i sprawdzić ich stan, wymienić olej i także sprawdzić jego stan. Okazało się, że świece są lekko zasmolone tak samo, jak końcówka rury wydechowej a oleju znowu ubyło po przejechaniu +/- 500 km. Samochód nie ma wycieków jedynie lekko zawilgoconą pokrywę zaworów, chodzi równo, zapala od razu no i nie dymi, a przynajmniej nie na postoju dlatego nie miałem żadnych podstaw, żeby cokolwiek podejrzewać przed zakupem. Auto było przez poprzedniego właściciela zaniedbane użytkowane praktycznie przez większość swojego czasu w mieście, niegarażowane i na pewno olej też nie był wymieniany zbyt często. Mam do Was trzy pytania.. Z góry dzięki za odpowiedź 1. Czy jest jakiś „domowy” sposób, na sprawdzenie co jest winne ubywania tego oleju, co z własnego doświadczenia byście podejrzewali? 2. Ile powinienem około uzbierać na taki remont silnika? 3. Czy według Was taki remont jest opłacalny w ogóle w samochodzie za niecałe 5 tysięcy, czy może lepiej wstawić jakiś silnik ze szrotu? (chociaż wolałbym co by nie bo dopiero co wymieniłem kompletny rozrząd ;/ tym bardziej że to moje pierwsze auto)

    Odpowiedzi (1)


<>
ODPOWIEDZI

EURO - INVEST SP.Z.O.O
opinie: 5 ******

Wojska Polskiego 37
62-500 Konin