Pobierz darmową aplikację mobilną

POWRÓT

Ford C-MAX 1.8 Duratec 2004

W jakich silnikach benzynowych jest dwumasa?

Mam pytanie odnośnie silnika benzynowego. Wiem, że koło dwumasowe jest w dieslach, ale niedawno się dowiedziałem że także w c-maxach w benzynie były montowane. Jak mogę się dowiedzieć, czy mam dwumasę, oraz czy w przypadku awarii mogę zamontować normalne koło zamachowe z kołem koronowym? Pozdrawiam serdecznie

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mechanika Pojazdowa Kazimierski
UMÓW WIZYTĘ
Robert Kazimierski | Mechanika Pojazdowa Kazimierski

ul. Armii Poznań 40a, Luboń

Najłatwiej można sprawdzić czy auto ma fabrycznie koło dwumasowe, podając VIN w serwisie Forda. Co do wymiany dwumasy na zestaw ze zwykłym kołem to są zamienniki np Valeo, ale nie polecam takiego zabiegu z tego względu że koło dwumasowe kompensuje wibracje układu korbowo-tłokowego i jeśli konstrukcja silnika oraz przeniesienia napędu jest zaprojektowana z uwzględnieniem kompensacji tych wibracji, to zamiana na zwykłe koło zamachowe z odpowiednim zestawem sprzęgła może skutkować znacznie szybszym zużyciem innych elementów silnika i skrzyni biegów mających połączenie z wałem korbowym.

OPTIGAZ Auto Serwis
UMÓW WIZYTĘ
Karol | OPTIGAZ Auto Serwis

Obornicka 253, Poznań

Np focus mk2 z silnikiem 2.0 ben 145 km

MECHANIKA POJAZDOWA-MOTOCYKLOWA SLAWOMIR KNAPPE
UMÓW WIZYTĘ
Slawek | MECHANIKA POJAZDOWA-MOTOCYKLOWA SLAWOMIR KNAPPE

Kowalew ul.Koscielna 6, Kowalew

Można to szybko sprawdźcie w każdej hurtowni lub sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Pewnie że można sztywne założyć.

Auto-Stan Tychy
Fabian | Auto-Stan Tychy

Łęgowa 11, Tychy

Faktycznie w wielu samochodach benzynowych było montowane dwumasowe koło zamachowe. Jest to po prostu zwielokrotnienie możliwości kompensacji drgań skrętnych silnika. Ale nie przejmowałbym się tym faktem specjalnie ponieważ w przeciwieństwie do silników diesla silniki benzynowe generują bardzo mało drgań i wibracji co powoduje że dwumasowe koła są w nich bardzo wytrzymałe. U nas w warsztacie zdarzały się przypadki wymiany dopiero po przebiegu 600000km. Jeśli nie słychać żadnych stuków z okolicy sprzęgła myślę że przy wymianie sprzęgła wystarczy tylko sprawdzić koło dwumasowe i upewnić się że jest sprawne. A co do zastępowania go sztywnym kołem to stanowczo odradzam. Koło dwumasowe ma kompensować drgania skrętne układu korbowo-tłokowego bez niego zwiększasz obciążenie wału, rozrządu, skrzyni biegów i samego sprzęgła.


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.