POWRÓT

W jakich silnikach benzynowych jest dwumasa?

Mam pytanie odnośnie silnika benzynowego. Wiem, że koło dwumasowe jest w dieslach, ale niedawno się dowiedziałem że także w c-maxach w benzynie były montowane. Jak mogę się dowiedzieć, czy mam dwumasę, oraz czy w przypadku awarii mogę zamontować normalne koło zamachowe z kołem koronowym? Pozdrawiam serdecznie

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mechanika Pojazdowa Kazimierski

ul. Armii Poznań 40a, Luboń

Najłatwiej można sprawdzić czy auto ma fabrycznie koło dwumasowe, podając VIN w serwisie Forda. Co do wymiany dwumasy na zestaw ze zwykłym kołem to są zamienniki np Valeo, ale nie polecam takiego zabiegu z tego względu że koło dwumasowe kompensuje wibracje układu korbowo-tłokowego i jeśli konstrukcja silnika oraz przeniesienia napędu jest zaprojektowana z uwzględnieniem kompensacji tych wibracji, to zamiana na zwykłe koło zamachowe z odpowiednim zestawem sprzęgła może skutkować znacznie szybszym zużyciem innych elementów silnika i skrzyni biegów mających połączenie z wałem korbowym.

Porównaj ofert OC.

Opti Gaz, Auto Klima

Obornicka 253, Poznań

Np focus mk2 z silnikiem 2.0 ben 145 km

MECHANIKA POJAZDOWA-MOTOCYKLOWA SLAWOMIR KNAPPE

Kowalew ul.Koscielna 6, Kowalew

Można to szybko sprawdźcie w każdej hurtowni lub sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Pewnie że można sztywne założyć.

Auto-Stan Tychy

Łęgowa 11, Tychy

Faktycznie w wielu samochodach benzynowych było montowane dwumasowe koło zamachowe. Jest to po prostu zwielokrotnienie możliwości kompensacji drgań skrętnych silnika. Ale nie przejmowałbym się tym faktem specjalnie ponieważ w przeciwieństwie do silników diesla silniki benzynowe generują bardzo mało drgań i wibracji co powoduje że dwumasowe koła są w nich bardzo wytrzymałe. U nas w warsztacie zdarzały się przypadki wymiany dopiero po przebiegu 600000km. Jeśli nie słychać żadnych stuków z okolicy sprzęgła myślę że przy wymianie sprzęgła wystarczy tylko sprawdzić koło dwumasowe i upewnić się że jest sprawne. A co do zastępowania go sztywnym kołem to stanowczo odradzam. Koło dwumasowe ma kompensować drgania skrętne układu korbowo-tłokowego bez niego zwiększasz obciążenie wału, rozrządu, skrzyni biegów i samego sprzęgła.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat