Ford Mondeo 1,8 TDci 2010
Witam. Posiadam Mondeo 1,8 Tdci bez DPF. Przebieg 317.000 km. Ostatnio zauważyłem, że turbina załącza sią dopiero od ok. 2500 obrotów/min. Jeszcze kilka tysięcy kilometrów temu rozoczynała prace od ok. 2000 obrotów. Turbina pracuje normalnie , nic nie gwiżdze i piszczy. Brak dymienia na czarno. Czy nieszczelny tłumik końcowy może być przyczyną. Kolega twierdzi , że to zabrudzony zawór EGR. Co robić ?
ul. Bokserska 9, Warszawa
Proszę wykonać diagnostykę komputerową, sprawdzić czy są zarejestrowane błędy i na ich podstawie poszukać przyczyny. Gdyby nie było żadnych błędów, proszę przeprowadzić diagnostykę danych bieżących w czasie jazdy. Nieszczelny tłumik końcowy nie powinien być przyczyną takiego zachowania.
Śródmieście, Wałbrzych
Zabrudzony jest z pewnością cały układ dolotowy powietrza i urządzenia.Powinno sie przeczyscić przepustnicę ,EGR,,kolektor dolotowy,sprawdzić silownik turbiny czy pracuje w calym zakresie ,podcisnienia,szczelnosci
Łąkowa 46, Bolesławiec
Nieszczelny tłumik końcowy na pewno nie jest przyczyną do sprawdzenia podciśnienia,przepływomierz,zawór sterujący turbiną
ul. Widawska 7, Warszawa
Witam
Zacząć od diagnostyki sterownika silnika ,wtedy można określić czy problem leży w przepływie spalin,czy w układzie dolotowym (np nieszczelność) czy w zaworze EGR (sterowanie,zatrzymanie) bez diagnostyki to raczej błądzenie po omacku i dużo niepotrzebnej pracy
Pozdrawiam
Dobiesławice 16, Kraków
zawór sterowania turbiną jest uszkodzony
Światowa 24, Warszawa
Witam
Przyczyn takiej pracy turbiny może być kilka. Przy takim przebiegu regeneracja zaworu EGR na pewno wpłynie na poprawę pracy silnika, lecz przyczyna może tkwić w turbinie po przebiegu 300000 km lub w sterowaniu turbiny. Przed podjęciem działań najpierw podłączył bym samochód pod komputer diagnostyczny.
Auto-Serwis Janusz Niedziałek
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.