POWRÓT

Turbina pracuje od 2500 obr/min

Witam. Posiadam Mondeo 1,8 Tdci bez DPF. Przebieg 317.000 km. Ostatnio zauważyłem, że turbina załącza sią dopiero od ok. 2500 obrotów/min. Jeszcze kilka tysięcy kilometrów temu rozoczynała prace od ok. 2000 obrotów. Turbina pracuje normalnie , nic nie gwiżdze i piszczy. Brak dymienia na czarno. Czy nieszczelny tłumik końcowy może być przyczyną. Kolega twierdzi , że to zabrudzony zawór EGR. Co robić ?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Proszę wykonać diagnostykę komputerową, sprawdzić czy są zarejestrowane błędy i na ich podstawie poszukać przyczyny. Gdyby nie było żadnych błędów, proszę przeprowadzić diagnostykę danych bieżących w czasie jazdy. Nieszczelny tłumik końcowy nie powinien być przyczyną takiego zachowania.

Porównaj ofert OC.

Mobilna autodiagnostyka komputerowa

Śródmieście, Wałbrzych

Zabrudzony jest z pewnością cały układ dolotowy powietrza i urządzenia.Powinno sie przeczyscić przepustnicę ,EGR,,kolektor dolotowy,sprawdzić silownik turbiny czy pracuje w calym zakresie ,podcisnienia,szczelnosci

Car Serwis Jan Igras Mechanika Samochodowa

Łąkowa 46, Bolesławiec

Nieszczelny tłumik końcowy na pewno nie jest przyczyną do sprawdzenia podciśnienia,przepływomierz,zawór sterujący turbiną

Wawez Team

ul. Widawska 7, Warszawa

Witam
Zacząć od diagnostyki sterownika silnika ,wtedy można określić czy problem leży w przepływie spalin,czy w układzie dolotowym (np nieszczelność) czy w zaworze EGR (sterowanie,zatrzymanie) bez diagnostyki to raczej błądzenie po omacku i dużo niepotrzebnej pracy
Pozdrawiam

AUTOMECHANIKA 24H POMOC DROGOWA  WULKANIZACJA mechanika

Dobiesławice 16, Kraków

zawór sterowania turbiną jest uszkodzony

Auto - Niedziałek

Światowa 24, Warszawa

Witam
Przyczyn takiej pracy turbiny może być kilka. Przy takim przebiegu regeneracja zaworu EGR na pewno wpłynie na poprawę pracy silnika, lecz przyczyna może tkwić w turbinie po przebiegu 300000 km lub w sterowaniu turbiny. Przed podjęciem działań najpierw podłączył bym samochód pod komputer diagnostyczny.

Auto-Serwis Janusz Niedziałek


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat