Ford Mondeo Mk3 2004 2.0 benzyna
Mondeo mk3 2.0 pb szarpie kiedy przyspieszam jeżeli robie to gwałtownie, ale gdy delitatnie wszystko jest ok. Po szarpnięciach zapala sie żółta kontrolka z wizerunkiem silnika
Śiwece nowe motocraft, kable NGK nowe.
Mechanik znalazł przyczynę, tak bynajmniej myśli. Brakowało jednej śruby w kolektorze ssącym i być może łapał lewe powietrze . Do tego uszkodzony czujnik temperatury gdzieś przy kolektorze. Rozebrany cały kolektor, wymieniony czujnik temp., filtr paliwa, wszystko uszczelnione. jest lepiej , ale minimalna czkawka jeszcze występuje. kazał mi pojezdzić i zaobserwować i przyjechac za kilka dni.
Pojezdziłem trochę i wyskoczył check engine na stałe. Szarpał bardzo mocno więc to co wymienił mechanik nie było przyczyną. Kurde 400pln w błoto. W menu serwisowym odczytałem taki błąd E199 Błąd komunikacji CAN o temperaturze preparatu chłodzącego silnik.
Dzisiaj rano odpalam auto i jest ok, nic nie szarpie. Przejechałem 15km i nic, ale błąd się pali.
Zauwazyłem tez poprzednio ze po pierwszym uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów jest ok, ale jak go zgaszę na pół godziny czy godzinę i wtedy odpalę to zaczyna szarpać. Wtedy im mocniej się rozgrzewa tym mocniej szarpie.
16 sierpnia 2017. Kolejna wizyta u mechanika. Podłączył komputer i pomimo ze świeci się kontrolka check engine. Mówię mu, no jak skoro jest bąd, może ma Pan coś źle w programie diagnostycznym ustawione. No i tak jak myślałem, źle wpisał dane auta. Po poprawnym wpisaniu wyskoczył błąd zapłonu 4 cylindra. Kable nowe, świece nowe czyli obstawiam cewkę bo co innego? Jak myslicie kupowac od razu nową cewkę czy szukać od kogos na podmianę, co będzie cięzko?
ul. Bokserska 9, Warszawa
Jeśli jest taka możliwość to proszę wziąć inną cewkę i zrobić próbę.
Śródmieście, Wałbrzych
Kazdą naprawe poprzedzamy diagnostyką komputerową u doswiadczonego diagnosty,sam sie tym zajmuje.Zprostej sprawy zrobilo sie duzo pieniedzy i duzo pisania.Jezeli kod błedu jest-wypadanie zaplonu to zawsze swieca,cewka lub przewody.Prosze wymienic cewkę na tym cylindrze oraz sprawdzic napięcie sondy lambda sterującej,czy ma prawidlowe napięcie[0,25-1 volta],moze tez powodowac szarpanie przez zly sklad mieszanki.Nalezy podpiąć tester który ma kody błedu poprzedzone, literą P np.P0125,bedzie pelny i dokładny opis błedu,żadne chinole tylko PDL,SOLUS, PRO,BOSCH
Dobiesławice 16, Kraków
proponuje podmiankę
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.